24.1.2023 10:00 Susijengin ja Susiladiesin pääyhteistyökumppanina toimiva PostNord on jatkossa olympialaji 3x3-koripallon SM-kiertueen yhteistyökumppani. PostNord on merkittävä toimija We deliver -rahastossa, jonka avulla autetaan vähävaraisten perheiden pysymistä koripalloharrastuksessa.
Kuva: Samira Lee
Vuodesta 2016 alkanut yhteistyö Koripalloliiton kanssa syvenee entisestään, kun Pohjoismaiden johtavaan logistiikkakonserniin kuuluva PostNord Oy on myös tulevana kesänä pelattavan 3x3-koriksen SM-kiertueen yhteistyökumppani.
- On kerrassaan upeaa, että jatkossa PostNord on mukana myös 3x3-koriksessa. Yhteinen kumppanimatkamme on kestänyt jo vuosia sekä vahvistunut vuosi vuodelta. Kun molempien arvot ovat yhtenäisiä, oli yhteistyötä helppo laajentaa entisestään, Koripalloliiton yhteyspäällikkö ja 3x3 projektipäällikkö Jussi Laurila avaa.
- Meillä on tullut Koripalloliiton kanssa tavaksi laajentaa yhteistyötämme uusille areenoille aina silloin, kun olemme oivaltaneet keinoja tehdä se diversiteetin ja yritysvastuun viitoittamana. Yhteistyömme alkoi Susijengistä, ja vuosien varrella olemme laajentaneet ensin naisurheilun tukemiseen (Susiladies) ja sitten vähävaraisten perheiden lasten harrastusmahdollisuuksien tukemiseen (We deliver -rahasto). 3x3-koriksen myötä olemme nyt mukana tukemassa myös harvaan asuttujen alueiden lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia, PostNordin viestintäjohtaja Katja Luotola sanoo.
- Väestöennusteeseen peilaavat lisenssiennusteemme kertovat siitä, että tulevaisuudessa on yhä vaikeampaa saada pienemmillä paikkakunnilla joukkueita kasaan, kun ikäluokissa harrastajamäärät voivat jäädä vähäisiksi. On hienoa, että PostNord lähti ennakkoluulottomasti mukaan 3x3-kumppaniksimme. Uskon, että yhdessä pystymme pitämään 3x3:n avulla myös ne nuoret lajin parissa niillä alueilla, joissa voi olla tulevaisuudessa haastavaa saada täysiä ikäluokkajoukkueita kasaan, Laurila näkee.
Tulevana kesänä 3x3:n Suomen mestaruuksista pelataan jo kuudennen kerran.
Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön jalokiviä ovat olleet alakoululaisille suunnatut Pikkusudet-tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -kiertue. Uutena pilottihankkeena käynnistyy mm. yläkoululaisten liikkumisen lisääminen 3x3-koriksen avulla.
Lisäravinteita valmistava Optimum Nutrition toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Markkinajohtajan aseman saavuttamiseksi yhtiö on yli 30 vuotisen uran aikana vakuuttanut urheilijat laajalla tuotevalikoimalla sekä jatkuvalla innovatiivisella otteellaan. Optimum Nutritionin maahantuojana toimii Sennek Oy.
Hartwall Sport on Hartwallin uusi urheilujuoma ja Suomen koripallomaajoukkueen, Susijengin virallinen kumppani. Hartwall Sport lahjoittaa jokaisesta myydystä juomasta viisi senttiä suomalaisen urheilun hyväksi: tavoitteena on mahdollistaa liikunnan harrastaminen mahdollisimman monelle. Tänä vuonna varoja ohjataan etenkin vähävaraisten perheiden liikuntaharrastuksiin.
Energiapalveluyhtiö Oomi ja Korisliiga ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka keskiössä ovat joukkueiden fanit. Yhteistyöllä tarjotaan faneille ainutlaatuisia kokemuksia Korisliiga-paikkakunnilla.
Suomalainen pysäköintipalvelu Moovy ja Susijengi ovat solmineet Tampereella pelattaviin EM-kotikisoihin kumppanuuden, jonka näkyvin osa on kaikki korisfanit yhteen keräävä Fan Zone. Fan Zone rakentuu Moovyn emoyhtiö Finnparkin pysäköintialueelle.
Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakaa tukia jo 17. kerran vähävaraisten perheiden koripalloharrastuksen tukemiseen. Hae tukea perjantaihin 31. tammikuuta mennessä.
Taffel ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Yhteistyö tulee näkymään Susijengin ottelutapahtumissa ja sosiaalisen median kanavilla sekä Taffelin markkinoinnissa.
Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakoi kesäkuussa 96 stipendiä. Vuonna 2018 perustettu rahasto on tukenut 16 hakukierroksen aikana yli 1100 perhettä.
Suomen Koripalloliitto ja mainos- ja liikelahjamaailman syövereissä vaikuttava Millpoint ovat solmineet jatkosopimuksen.
Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakaa tukia jo 16. kerran vähävaraisten perheiden koripalloharrastuksen tukemiseen. Hae tukea sunnuntaihin 25. elokuuta mennessä.