18.2.2025 15:35 Hartwall Sport on Hartwallin uusi urheilujuoma ja Suomen koripallomaajoukkueen, Susijengin virallinen kumppani. Hartwall Sport lahjoittaa jokaisesta myydystä juomasta viisi senttiä suomalaisen urheilun hyväksi: tavoitteena on mahdollistaa liikunnan harrastaminen mahdollisimman monelle. Tänä vuonna varoja ohjataan etenkin vähävaraisten perheiden liikuntaharrastuksiin.
Alkuvuodesta kauppoihin tullut Hartwall Sport -urheilujuoma on Susijengin virallinen kumppani. Yhteistyö ei jää pelkiksi mainoksiksi kentän laidalla, vaan kumppanukset laittavat voimansa yhteen suomalaisen urheiluharrastamisen puolesta.
- Me Hartwallilla lahjoitamme jokaisesta myydystä juomasta viisi senttiä suomalaisen liikunnan ja urheilun hyväksi. Tavoitteenamme on, että vielä useampi pääsisi liikkumaan ja harrastamaan Suomessa, kertoo Hartwall Sportin tuotepäällikkö Janni Lindgren.
Tuettavista kohteista päätetään yhdessä lajiliittojen ja Hartwallin muiden kumppanien kanssa.
- Esimerkiksi Koripalloliitossa tiedetään kaikki siitä, miten Suomessa harrastetaan koripalloa, ja missä kaivataan tukea. Koripallon lisäksi lahjoituksia tullaan jakamaan lukuisille muillekin lajeille. Tulemme kertomaan lisää lahjoitusrahojen kohteista Hartwall Sportin verkkosivuilla ja somekanavissa, Lindgren selventää.
Suomen Koripalloliiton We deliver -rahasto on yksi ensimmäisistä lahjoitusten jakajista, samoin toisen tärkeän kumppanin, Suomen Salibandyliiton Salibandyn tuki -säätiö. Vuosittain jaettava summa tulee olemaan kymmenien tuhansien eurojen suuruinen.
- Tulemme ohjaamaan vuoden 2025 avustusrahat etenkin vähävaraisten perheiden liikuntaharrastusten tukemiseen, kertoo Lindgren.
Koripalloliiton We deliver -rahaston kautta varat ohjautuvat suoraan tukea hakeville vähävaraisille perheille kautta maan.
- Tämä yhteistyö on meille ja erityisesti taloudellisten haasteiden kanssa kamppaileville perheille todella merkittävä juttu. Sen avulla teemme koripalloharrastuksen aloittamisen tai rakkaan harrastuksen jatkamisen mahdolliseksi yhä suuremmalle joukolle, sanoo Koripalloliiton toimitusjohtaja Kati Packalén.
- Vuosien saatossa saamiemme tukihakemusten määrä on kasvanut jatkuvasti. Vuonna 2018 perustettu We deliver -rahasto on tähän mennessä jakanut 1 150 stipendiä ja yhteensä yli 300 000 euroa vähävaraisten perheiden koripalloharrastukseen.
Hartwall Sport on uusi urheilujuoma, jota on nyt saatavilla sitruuna-limen ja sitrushedelmien makuisena. Molemmat maut voittivat maan myydyimmän urheilujuoman makutesteissä.
- Hartwall Sport on tarkoitettu kaikenlaisille liikkujille satunnaisharrastajista aktiiviurheilijoihin. Juoma sisältää sopivassa suhteessa hiilihydraatteja ja tärkeitä elektrolyyttejä, kuten natriumia ja kaliumia. Ne auttavat ylläpitämään kehon nestetasapainoa ja edistävät kestävyyssuoritusta pitkäkestoisen treenin aikana, Lindgren kertoo.
Juoma on suunniteltu tukemaan nesteytystä ja nopeaa palautumista.
- Urheilujuoma sopii nautittavaksi niin treenatessa kuin kiireisessä arjessa. Sitruuna-limen makuinen juoma sisältää lisäksi C-vitamiinia, joka edistää normaalia energia-aineenvaihduntaa ja immuunijärjestelmän normaalia toimintaa. Sitrushedelmien makuinen juoma taas sisältää B-vitamiineja, jotka auttavat vähentämään väsymystä ja uupumusta, summaa Lindgren.
Lisäravinteita valmistava Optimum Nutrition toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Markkinajohtajan aseman saavuttamiseksi yhtiö on yli 30 vuotisen uran aikana vakuuttanut urheilijat laajalla tuotevalikoimalla sekä jatkuvalla innovatiivisella otteellaan. Optimum Nutritionin maahantuojana toimii Sennek Oy.
Suomalainen pysäköintipalvelu Moovy ja Susijengi ovat solmineet Tampereella pelattaviin EM-kotikisoihin kumppanuuden, jonka näkyvin osa on kaikki korisfanit yhteen keräävä Fan Zone. Fan Zone rakentuu Moovyn emoyhtiö Finnparkin pysäköintialueelle.
Taffel ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Yhteistyö tulee näkymään Susijengin ottelutapahtumissa ja sosiaalisen median kanavilla sekä Taffelin markkinoinnissa.
Suomen koripallomaajoukkueen pelaajat keräävät rastikilpailu-tyyliin jeesauspisteitä ja varoja kiusaamisen vastaiseen työhön. Kiusaamisvapaa vyöhyke on K-Market-ketjun toimintamalli, joka muistuttaa, että kiusaamiseen puuttuminen on meidän jokaisen vastuulla.
Uuden yhteistyösopimuksen myötä Autosalpa toimii jatkossa kaikkien Suomen koripallomaajoukkueiden yhteistyökumppanina. Sopimus pitää sisällään naisten sekä 18-vuotiaiden miesten EM-kilpailut.
Konsultointi- ja tilintarkastusyhtiö PwC toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Sopimus on kestoltaan monivuotinen.
Suomen Koripalloliitto on solminut yhteistyösopimuksen Stamenion kanssa. Sopimuksen myötä jatkuu Koripalloliiton järjestämien ottelutapahtumien tuottamista ja ohjaamista koskeva yhteistyö.
Tunnettu urheiluvaatemerkki Craft vaatettaa kaikki Suomen koripallomaajoukkueet monivuotisella yhteistyösopimuksella.
Veikkaus ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Sopimuksen myötä Veikkaus on jatkossa yksi MM-kisoihin valmistautuvan Susijengin, Susiladiesin ja pyörätuolikoripallon maajoukkueiden pääyhteistyökumppaneista.
Kesä etenee ja Susijengin esiintyminen MM-parketilla lähestyy. Elo-syyskuun vaihteessa Japanin Okinawalla pelattavat MM-pelit ovat myös monen lapsiperheen kalenterissa. Tiedustelut suuren suosion saavuttanutta ja EM-kilpailuissa 2015 Montpellierissä ja 2022 Prahassa toteutettua Susikoulua kohtaan ovat lisääntyneet kesälomien alettua.