13.4.2018 Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön helmiä ovat olleet Pikkusudet -tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -kiertue, joiden avulla on tarjottu liikunnan riemua jo yli 42 000 lapselle.
Pirkan koripallo-teemalla painettuja maitotölkkejä on tehty jo yli 60 miljoonaa kappaletta.
Pirkka-tuotemerkki on näkynyt jo vuosien ajan nuorten maajoukkueiden mukana.
Pirkka Street Basket -kiertueen ja Pikkusudet -tapahtumien avulla on tarjottu liikunnan riemua jo yli 42 000 lapselle. Kuvat: Veera Sääski, Kesko & Ville Vuorinen
Vuonna 2015 käynnistynyt yhteistyö Koripalloliiton ja K-ryhmän välillä laajenee nyt entisestään, kun lasten ja nuorten koristapahtumien lisäksi Pirkka-tuotemerkki näkyy jatkossa myös Susijengin MM-karsinnoissa.
Sudenpolun alkupäässä K-ruokakaupat ja Pirkka ovat olleet suuressa roolissa liikuttamassa lapsia Pikkusudet-tapahtumissa yhdessä Koripalloliiton kanssa. Pirkka Street Basket -katukoristapahtumat ja Pirkka Pikkusudet -korisriehat ovat tarjonneet ”vuoden hauskimman koulupäivän” alakoululaisille yli 20 paikkakunnalla. Tänä keväänä katukoriskiertueen rekka ajaa jälleen ympäri Suomen ja korista pelataan ennätyksellisesti peräti 19 tapahtumassa toukokuun aikana.
Katukoriksen lisäksi kuluvalla kaudella 64 seuraa ovat järjestäneet Pikkusudet-koriskoulun, jonka parissa tarjotaan tällä hetkellä yli 2700 lapselle säännöllistä ja ohjattua liikuntaa, turvallisessa ja lähellä kotia sijaitsevassa toimintaympäristössä.
Nyt jatkuvan Kesko-yhteistyön myötä tavoitteena on hioa Pikkusudet-konseptia entisestään ja saada lajin pariin liikkumaan yhä enemmän lapsia ja nuoria.
– Olemme olleet todella iloisia siitä, miten isosti K-ryhmä ja Pirkka ovat lähteneet kanssamme yhteistyöhön. Kyseessä ei ole vain taloudellinen tuki, vaan olemme saaneet käyttöömme henkilöresursseja ja mahdollisuuden tehdä todella hienoja asioita, Koripalloliiton myyntijohtaja Timo Vertio kehuu.
– Yhteistyömme aikana koripallo on saanut täysin uudenlaista nostetta Suomessa. Jatkosopimus antaa edelleen loistavat työkalut seuroille kehittää omaa toimintaansa Pirkka Pikkusudet -koriskoulujen sekä -riehojen muodossa ja innostaa sitä kautta uusia lapsia mukaan koriksen pariin, Vertio jatkaa.
Joko sinä olet bongannut K-kauppojen kylmäkaapeista uuden korisaiheisen maitotölkin? Pirkan koripallo-teemalla painettuja maitotölkkejä on tehty jo yli 60 miljoonaa kappaletta. Uuden yhteistyösopimuksen myötä Pirkka-maitotölkkejä tähdittää jatkossa suomikoriksen kirkkain tähti Lauri Markkanen – käy hakemassa omasi lähimmästä K-kaupastasi!
Lue myös:
Suomen Koripalloliitto ja K-ruokakaupat ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyösopimukselleen, joka keskittyy lasten liikuttamiseen. Viime tammikuussa käynnistyneen yhteistyön avulla on tarjottu liikunnanriemua jo 10.000 lapselle ympäri Suomea.
Oulun NMKY, Suomen Koripalloliitto, Oulun kaupungin koululiikunta ja Ruokakesko järjestivät yhteistyössä Suomen suurimman koululaisten koripalloturnauksen. Pikkusudet-korisriehan tahdissa liikkui Ouluhallissa 2.-3.12.2015 peräti 1200 lasta.
Suomen Koripalloliitto ja Kisakallion Urheiluopisto tekevät historiaa syyskuussa koripallon EM-kilpailuissa Ranskan Montpellierissä, jossa Susijengi pelaa. Ensimmäistä kertaa arvokilpailuihin faneiksi lähteville 1-6 luokilla opiskeleville lapsille ja nuorille järjestetään peruskoulun opetussuunnitelman mukaista ohjaavaa opetusta. Montpellieriin rakentuva koulu toimii kisaviikon Pikkusudet-koulun nimellä.
Suomen Koripalloliiton ja Ruokakeskon yhteinen Pirkka Street Basket -katukoriskiertue piipahtaa toukokuussa 16 paikkakunnalla liikuttamassa tuhansia alakoululaisia. Katukorisrekan ensimmäinen pysäkki oli Heinolassa, jossa lapset viettivät ”vuoden hauskimman koulupäivän”. Heinolan tapahtuma oli jättimenestys.
Kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki myönsi keskiviikkona vuoden 2012 valtionavustukset liikuntajärjestöille. Pitkäjänteinen ja tuloksia tuonut maajoukkuetoiminta kasvatti Suomen Koripalloliiton avustuspottia kymmenellä prosentilla, 740.000 euroon.
Koripalloliiton Seurapalveluyksikkö tarjoaa Koripalloliiton verkkosivujen kautta uutisia, tietoiskuja sekä jäsenseurojensa lähettämiä tarinoita onnistumisista ja hyviksi havaituista toimintamalleista.
Koripalloliiton ja Ruokakeskon yhteistyö jatkuu vahvana, ja Pirkka Street Basket -tapahtuma liikuttaa koululaisia jälleen ensi keväänä. Kiertue matkaa ympäri Suomen tavoitteenaan järjestää vuoden hauskin koulupäivä ja tarjota liikunnan riemua alakoululaisille yhdessä paikallisten seurojen kanssa.
Yle on hankkinut kansainväliseltä koripalloliitolta FIBAlta oikeudet miesten maajoukkuekoripalloon vuoteen 2021 asti. Sopimus sisältää myös oikeuden näyttää kahdet seuraavat EM-kisat, MM-kisat Kiinassa vuonna 2019 ja karsintaottelut sekä vuoden 2019 MM- että 2021 EM-kisoihin.
Tiistaina 150 alakoululaista vietti vuoden hauskinta koulupäivää Oulussa. ONMKY:n talkooporukka kokosi K-Citymarket Kaakkurin pihaan yhteensä 7 koria ja tilaa pelata katukorista oli loistavasti.
Perjantaina Pirkka Street Basket -kiertuerekka kaartoi Orimattilan urheilukentälle, jossa 400 lasta nautti liikunnan ilosta täyden auringon alla. Orimattilan Jymy, K-Supermarket Orimattila ja Orimattilan Kaupunki iloitsivat kaikin puolin onnistuneesta tapahtumasta.