11.3.2014 Suomen Koripalloliitto ja perinteikäs suomalainen juomayhtiö Hartwall ovat solmineet kahden vuoden mittaisen jatkosopimuksen. Sopimuksen myötä Hartwall jatkaa Suomen koripallomaajoukkueiden virallisena juomayhteistyökumppanina ja näkyy maaotteluissa. Uutena yhteistyömuotona on julkaistu Korisliigan pelaajakone – Powered by Gatorade, jossa fanit pääsevät testaamaan keitä liigapelaajia he eniten muistuttavat.
Korisliigan nettisivuilla julkaistun pelaajakoneen avulla korisfani voi testata keitä liigapelaajia hän muistuttaa. Kuvassa pallon survoo korisukan läpi Bisonsia Korisliigassa edustava Susijengi-tähti Tuukka Kotti.
Jatkosopimuksen myötä Hartwall jatkaa Koripalloliiton virallisena juomayhteistyökumppanina ja näkyy Gatorade- sekä Novelle-tuotteillaan mm. Suomen maajoukkuetoiminnassa. Kuvassa taituroi Susijengin Gerald Lee. Kuvat: Francois Perthuis & Ville Vuorinen.
Koripalloliitto ja Hartwall jatkavat yhteistyötään, ja sopivat vuonna 2013 alkaneelle yhteistyölle jatkoa. Virallisena juomayhteistyökumppanina Hartwall tukee Suomen koripallomaajoukkueen valmistautumista tuleviin MM-kisoihin, jotka pelataan Espanjassa syksyllä 2014. Hartwall vastaa maajoukkuekausien 2014–2015 aikana Suomen miesten, naisten ja nuorten juomahuollosta lähdevesistä Gatorade- ja Novelle-juomiin sekä maaotteluiden yhteistyökumppani- ja lehdistötilaisuuksien juomatarjoiluista.
- Maajoukkuepelaajamme ovat olleet tyytyväisiä Gatorade-juomiin ja Novelle-tuotteet puolestaan edustavat samanlaista raikkautta kuin koko maajoukkueohjelmamme. Molemmat seikat antoivat hyvän lähtökohdan sopia yhteistyön jatkosta Hartwallin kaltaisen perinteisen suomalaisen toimijan kanssa, kertoo Koripalloliiton toiminnanjohtaja Vesa Walldén.
- Koripallomaajoukkueen matka kohti MM-kilpailuja on alkanut. Hartwall haluaa olla tukemassa Susijengin ja koko suomalaisen koripalloilun menestystä sekä tärkeää nuorisotyötä. Urheilujuomat ja hyvinvointia tukevat vedet sopivat hyvin koripalloilun vauhdikkaaseen maailmaan. Virallisena juomayhteistyökumppanina haluamme omalta osaltamme edistää lajin leviämistä ja näkyvyyttä Suomessa, sanoo Pekka Rantala, Hartwallin toimitusjohtaja.
Hartwallin tuotemerkit näkyvät myös Suomessa pelattavissa maaotteluissa sekä Koripalloliiton markkinointimateriaaleissa.
Vastikään lanseeratulla Korisliiga.fi-sivustolla on perjantaina julkaistu Korisliigan pelaajakone – Powered by Gatorade. Pelaajakone kysyy faneilta joukon kysymyksiä, joihin Korisliigan pelaajat ovat vastanneet. Fanien antamien vastausten perusteella hän näkee keitä liigapelaajia hän eniten muistuttaa.
Korisliigan pelaajakone löytyy osoitteesta www.korisliiga.fi/pelaajakone. Pelaajakoneen teknisestä toteutuksesta on vastannut ZEF.
Suomen koripallomaajoukkueen eteneminen EM-lopputurnaukseen 16 vuoden tauon jälkeen ja sensaatiomainen menestys – yhdeksäs sija – Liettuassa pelatuissa EM-kisoissa poikivat lajille huimia kasvukäyriä medianäkyvyyden saralla, kertoo Suomen Koripalloliiton tilaama Sponsor Insight –tutkimus.
Kotimaisen joukkueurheilun TV-markkinoille voimakkaasti panostava URHOtv ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet viiden vuoden mittaisen mediaoikeussopimuksen. Jääkiekon SM-liigan ja jalkapallon Veikkausliigan oikeudet jo aiemmin hankkineelle URHOtv:lle siirtyy tuoreen sopimuksen myötä niin Korisliigan kuin miesten koripallomaajoukkueenkin mediaoikeudet.
Susijengin ja 3 Step IT:n monivuotinen ja menestyksekäs yhteistyö jatkuu uuden sopimuksen myötä ainakin seuraavat kaksi vuotta.
Yle on hankkinut kansainväliseltä koripalloliitolta FIBAlta oikeudet miesten maajoukkuekoripalloon vuoteen 2021 asti. Sopimus sisältää myös oikeuden näyttää kahdet seuraavat EM-kisat, MM-kisat Kiinassa vuonna 2019 ja karsintaottelut sekä vuoden 2019 MM- että 2021 EM-kisoihin.
Suomen Koripalloliitto on julkaissut maajoukkueiden käyttämästä Susi-tunnuksesta päivitetyn version. Virtaviivaistettu Susi-tunnus täydentää koripallon laaja-alaisen visuaalisen ilmeen uudistuksen, jonka myötä eri sarjojen, liiton ja maajoukkueiden tunnukset muodostavat yhtenäisen tunnusperheen.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt hakemuksen vuoden 2017 miesten EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. Maailmanlaajuisen lajin arvoturnauksen järjestämisellä Koripalloliitto haluaa tehdä kunniaa vuonna 2017 täydet 100 vuotta täyttävälle Suomelle sekä jatkaa Suomi-koriksen menestystarinaa. Samalla Koripalloliitto hakee järjestettäväkseen 20-vuotiaiden miesten EM-kilpailuja 2016.
Tiistaina 1.9. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin tulevaan EM-kisaurakkaan. Numerossa mm. Sasu Salinin ja Erik Murphyn henkilökuvat, Suomen alkulohkovastustajien esittely, kisojen seurantaopas ja katsaus Susijunnujen superkesään.
Pelaajalegendat Terhi Airas, Teijo Finneman ja Larry Pounds sekä monitoimimies Juhani Salmenkylä muodostavat Suomi-koriksen Hall of Famen vuosikerran 2015. Hall of Fame -jäsenyys on kunnianosoitus ansiokkaasti suomalaiseen koripalloon vaikuttaneille henkilöille, ja valinnoista vastaa asiantuntijaraati, jossa on mukana Koripalloliitto, Koripallosäätiö, Koripallomuseo ja Suomen Urheilumuseo.
Torstaina 30.7. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin EM-kisakesään. Numerossa mm. tuoreen Susijengi-kapteenin Shawn Huffin, Gerald Leen sekä tänä kesänä Suomen kansalaisuuden saaneen Jamar Wilsonin haastattelut.
Tiistaina 2.6. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman Kori-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Kataja Basketin historialliseen Suomen mestaruuteen sekä päättyneeseen Korisliiga-kauteen, jonka lisäksi haastattelussa on Eurocup-voittaja, Susijengi-tähti Petteri Koponen.