Tampere jatkaa pyörätuolikoriksen SM-sarjan kärjessä

Pyörätuolikoripallon SM-sarja jatkui viikonloppuna Salossa neljällä ottelulla. Tampereen NMKY jatkaa sarjaa puhtaalla pelillä, ja myös Salon Vilpas oli kotiturnauksessaan iskussa voittaen molemmat ottelunsa.

TaNMKY on ollut voittamaton pyörätuolikoriksen SM-sarjassa. Kuva: Ville Vuorinen

Salohallissa pelattiin sunnuntaina pyörätuolikoripallon SM-sarjan kierros. Ennakkoasetelmat päivään olivat selvät ja Tampereen NMKY saapui Saloon ennakkosuosikkina muiden joukkueiden kamppaillessa sarjan muista sijoituksista.

Päivän ensimmäisessä ottelussa kohtasivat viime kauden finalistit Salon Vilpas ja Pussihukat PT. Vantaalaiset näyttivät vievän ottelun salolaisten nenän edestä, mutta kotijoukkue kiri PuHun etumatkan viimeisellä jaksolla ja vei lopulta jännitysnäytelmän lukemin 45–44.

Ennakkoasetelmien mukaisesti Tampere vei voiton Hongasta. Espoolaisten nuoret pelaajat ovat parantaneet otteitaan kauden edetessä, mutta TaNMKY:n kokemus ja pituusylivoima ratkaisivat ottelun. Tampere poimi ottelussa lähes kaikki levypallot ja viimeisteli puolustuslevypallojen jälkeen nopeita hyökkäyksiä hyvällä prosentilla. Voitto matkasi Tampereelle numeroin 16–59.

TaNMKY jatkoi voittokulkuaan päivän toisessa ottelussaan Pussihukkia vastaan. Ottelun loppunumerot 68–39 kertoivat pirkanmaalaisten tämän hetken kotimaisen sarjan hallinnasta kaiken.

Päivän viimeisessä ottelussa Vilpas kohtasi Hongan. Salolaiset saivat tehdä töitä ottelun alusta alkaen varmistaakseen turnauspäivän toisen voiton. Heitto toisensa jälkeen kimposi raudoista espoolaisten käsiin, mutta lopulta peli päättyi viime kauden mestarin voittoon 41–30.

Pt-koriksen seuraava sarjakierros pelataan maaliskuun alussa Espoossa.

Pyörätuolikoriksen SM-sarja >

Päivitetty