Kauhajoki saapui kotikentälleen selkä seinää vasten miesten Korisliigan viidennessä finaaliottelussa. Peli pyöri kolmen ensimmäisen neljänneksen ajan Helsinki Seagullsin komennossa, mutta lopulta isännät saivat pakkansa kokoon ja pakottivat ottelun jatkoajalle. Kauhajoki voitti ottelun lopulta luvuin 79–76, ja näin ollen Korisliigan finaaleja jatketaan tiistaina tilanteessa 2–3 Seagullsin hyväksi.
Kauhajoen sankariksi ottelussa nousi Henri Kantonen, joka kirjautti monipuoliset tilastot: 20 pistettä, yhdeksän levypalloa, neljä koriin johtavaa syöttöä ja kolme riistoa.
Seagullsin puolella näyttävin rivi kirjattiin Okko Järvelle, joka upotti 17 pistettä ja keräsi viisi levypalloa.
Seagullsin valmentaja Jussi Laakso kommentoi ottelua:
– Kirvelevä tappio tietenkin. Saimme jatkoajan lopulla juuri sen heiton, jonka sovimmekin, eikä se kauaksi jäänyt. Samanlainen tilanne kävi varsinaisen peliajan lopussakin. Pienistä asioista kiinni, ja esiinnyimme tänään oikein hyvin.
Finaalit jatkuvat Helsingissä tiistaina 16. toukokuuta.
