Korisliiga-kauden ensimmäinen kuukauden pelaaja on Deshon Taylor

Kouvojen takamies Deshon Taylor on valittu lokakuun 2022 pelaajaksi. Toista kauttaan Suomessa pelaavalle Taylorille kunniamaininta on ensimmäinen.

Deshon Taylor on ollut johdattamassa Kouvoja hyvään alkukauteen. Kuva: Ville Vuorinen

Kouvojen monipuolinen yhdysvaltalaistakamies Deshon Taylor nappasi melko odotetusti Korisliiga-kauden 2022–23 ensimmäisen kuukauden pelaajan palkinnon. Taylorin lokakuu nimittäin sujui niin vahvasti, että tilastokeskiarvoiksi tuolta ajalta merkittiin tasan 24 pistettä, 3,2 levypalloa, 4,7 koriin johtavaa syöttöä ja 1,8 riistoa. Tuona aikana Kouvot voitti kuudesta ottelustaan neljä.

Mikä hurjinta, palkintoon ei ehtinyt edes vaikuttaa marraskuun ensimmäisenä päivänä pelattu ottelu, jossa Taylor upotti 47 pistettä – isoimman tuloksen, mitä Korisliigassa oli nähty reilusti yli puoleentoista vuoteen.

Kouvot voitti lokakuussa neljä seitsemästä ottelustaan, vaikka joukkue joutui pelaamaan varsin kapealla kokoonpanolla loukkaantumisista johtuen. Taylorin rooli joukkueen alkukauden menestyksessä on ollut käänteentekevä sekä hyökkäyspäässä että myös vastustajan takapelaajien puolustajana.

Taylor aloitti viime kauden Kouvolassa ja ehti edustaa Kouvoja viime kaudella 13 ottelun verran, kunnes hän siirtyi Unkariin. Lisäksi Taylor on pelannut yliopistouransa jälkeen ammattilaisena Australiasssa sekä Uudessa-Seelannissa.

Päivitetty

Henkilöt