Unkari sai pienen irtioton jo avausneljänneksen loppupuolella, mutta lopullisesti unkarilaiset lähtivät omille teilleen toisella neljänneksellä. Unkari vei toisen kymmenminuuttisen 6-16 ja pääsi jo puoliajalle 18 pisteen johdossa.
– Tänään oli vastassa erinomainen koripallojoukkue, joka pelasi äärimmäisen hyvän ensimmäisen puoliajan. Unkarin pallonliike, nopeat valinnat ja äärimmäisen tarkka heittopeli oli meille myrkkyä, Suomen päävalmentaja Ilkka Palviainen aloitti.
– Kolmas peli kolmanteen päivään. Unkarin perusasioiden tekeminen oli huomattavasti laadukkaampaa kuin meidän. Siinä se, mistä eroa tuli eniten.
Peruasioiden laadukas tekeminen näkyi erityisesti korintekemisessä: Suomi heitti pelitilanneheittonsa 24,0 prosentilla (12/50), kun taas unkarilaiset osuivat 41,8 prosenttisesti (23/55).
Suomelta Tiia Talonen, Ariana Hussen ja Stella Jokela heittivät kuusi pistettä. Unkarin pistekärki oli 12 pistettä upottanut Aliz Janzso.
Suomi jäi kolmella tappiolla A-lohkon viimeiseksi ja tulee kohtaamaan neljännesvälierissä (Round of 16) B-lohkon ykkösjoukkueen. Round of 16 määrittelee, mitkä joukkueet etenevät kahdeksan parhaan joukkoon, ketkä taistelemaan sijoista 9-16.
