Robert Petersen Cup: Helsingin NMKY ja Honka juhlivat 15-vuotiaiden SM-kultaa

15-vuotiaiden Robert Petersen Cup sai päätöksensä viikonlopun lopputurnauksissa. Helsingin NMKY raivasi tiensä tyttöjen Suomen mestariksi Tampereella ja Honka juhli poikien SM-kultaa kotiyleisönsä edessä Espoossa.

Helsingin NMKY on 15-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestari vuosimallia 2019. Kuva: Harri Vallila

Robert Petersen Cupin lopputurnauksissa kruunattiin sekä 15-vuotiaiden tyttöjen että poikien Suomen mestaruusjoukkueet.

Tyttöjen loppuottelussa nähtiin paikalliskamppailu, kun vastakkain asettuivat Helsingin NMKY ja Helmi Basket. Tampereella pelatun turnauksen finaali päättyi Helsingin NMKY:n kultajuhliin joukkueen kaataessa kovan vastustajansa numeroin 73-65.

Tyttöjen pronssiottelun vei nimiinsä lopputurnauksen emäntäjoukkue Pyrintö 1, kun tamperelaiset onnistuivat vääntämään Espoo Basket Teamista niukan 52-57-voiton.

15-vuotiaiden poikien SM-kultaa juhlii Tapiolan Honka. Kuva: Sonja Herrala. 

Poikien lopputurnauksessa Espoossa SM-kullan nappasi isäntäjoukkue Honka, joka nujersi finaalissa Tampereen Pyrinnön lukemin 81-59. Pronssikamppailussa pidemmän korren veti Kouvot, joka päihitti Äänekosken Huiman komein luvuin 62-98.

Robert Petersen Cupissa panoksena oli Suomen mestaruuden lisäksi paikka seuraavan kauden SM-sarjassa. Cupin kahdeksan parasta lunastivat sarjapaikkansa automaattisesti jo edellisenä turnausviikonloppuna, mutta kaksi viimeistä paikkaa olivat jaossa tänä viikonloppuna neljän joukkueen turnauksissa Salossa.

Tyttöjen turnauksen päätteeksi sarjapaikkansa lunastivat Salon Vilpas sekä Catz ja poikien kaksi viimeistä sarjapaikkaa veivät Vilpas sekä KTP.

Tulokset ja lisätietoja:

Tyttöjen Robert Petersen Cupin etusivu

Poikien Robert Petersen Cupin etusivu

Päivitetty