Sydäntä raastava tappio – Suomen alle 18-vuotiaat tytöt hävisivät Italialle loppuhetkillä

Tyttöjen alle 18-vuotiaiden eli WU18-maajoukkueen EM-kisapelit jatkuivat tänään La Palmassa. Suomelle tuli tällä kertaa tiukka tappio, kun Italia vei ottelun 61-59. Tappiosta huolimatta WU18-joukkue voitti oman lohkonsa.

Italia oli tänään liian kova pala purtavaksi WU18-joukkueelle. Kuva: FIBA

Suomen alle 18-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue pelasi EM-kisojen kolmannessa ottelussaan Italiaa vastaan ja kärsi niukan häviön 61-59.

Päävalmentaja Janne Hännisen mukaan peli oli todella tasainen.

– Johtoasema vaihtui 11 kertaa ja yhdeksän kertaa olimme ottelun aikana tasatilanteessa. Loppuhetkillä Italia oli pari pistettä parempi.

– Meillä oli lähes 20 pelitilanneheittoa enemmän kuin vastustajalla, joten pallonhallintapelissä olimme vastustajaa edellä. Tänään meidän prosentit johtuen vastustajan puolustamisesta jäivät normaalia alhaisemmiksi. Saimme silti rakennettua hyville heittäjillemme heittopaikkoja.

Hänninen antaa joukkueelle tunnustusta siitä, että puolustuspelaaminen antaa mahdollisuuden kerta toisensa jälkeen voittaa ottelut.

– Hyökkäyspäässä tarvitsemme vähän terävämpää viimeistelyä.

– Nicole Ogun esiintyi tänään väkevästi. Myös Erika Mace pelaa todella kovalla tasolla.

Suomen parhaat pisteiden tekijät:

Erika Mace     11
Nicole Ogun 11
Tiia Talonen 9       
Anna Gardziella    8

Kolmen pisteen heittäjistä Suomen joukkueesta parhaiten nousi esiin Anna Gardziella, joka onnistui 2/5 heitossa.

Tappiosta huolimatta WU18-joukkue voitti oman lohkonsa. Joukkueen seuraava peli on Turkkia vastaan 9.7.

Päivitetty

Kategoriat

,