Tyttöjen alle 18-vuotiaiden maajoukkue jatkoi hyviä otteitaan – nyt kaatui Kreikka

Tyttöjen alle 18-vuotiaiden eli WU18-maajoukkueen EM-kisat jatkuivat tänään La Palmassa. Suomi jatkoi hyviä otteitaan voittamalla Kreikan 64-47.

Iida Riihelä pelasi vahvan ottelun Kreikkaa vastaan.

Suomen alle 18-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue pelasi EM-kisojen toisessa ottelussaan Kreikkaa vastaan ja kirjasi tililleen voiton 64-47.

Päävalmentaja Janne Hänninen kuvailee Suomen aloittaneen ottelun väkevästi.

– Saimme pelin haltuumme omien vahvuuksiemme kautta. Ottelun alku lupaili hyvää, mutta Kreikka onnistui hidastamaan pelin tempoa. He rikkoivat rytmiämme puolustamisellaan.

– Vastustaja pyrki puolustamaan omaa korinaluettaan tiiviisti ja pakotti meidät yrittämään kolmen pisteen heittoja. Tämä rajoitti tehokkuuttamme korin läheisyydessä edelliseen otteluun verrattuna. Saimme luotua hyviä paikkoja, mutta viimeistely ei ollut parhaalla tasolla.

Hännisen mukaan jatkossa tarvitaan lisää liikettä ja sitä kautta parempia ajopaikkoja.

– Puolustuspään suorituksemme oli vahva. Pakotimme Kreikan 32 pallonmenetykseen.

Joukkueen tehokkain pelaaja oli Anna Gardziella.
– Hän viimeisteli hyvällä itseluottamuksella koreja ja otti isoa roolia. Myös Iida Riihelä pelasi laadukkaasti molemmissa päissä kenttää.


– Olemme tyytyväisiä voittoon, mutta tiedämme, että pystymme vielä parempaan. Tästä on hyvä jatkaa seuraavaan otteluun!

Suomen parhaat pisteiden tekijät:

Anna Gardziella 20
Erika Mace 11
Iida Riihelä 11

>Ottelutilasto

Joukkueen seuraava peli on Italiaa vastaan 7.7.

Päivitetty

Kategoriat

,