Suomen MU20-maajoukkue pelasi tänään Ukrainaa vastaan vahvasti Helsingin Urhea-hallissa. Suomi syrjäytti vieraat lukemin 87-70 nousten voittoon kolmessa erässä (29–18, 22–18, 19–17) ja pitäen yhden erän tasaisena (17–17).
Päävalmentaja Mikko Tupamäki on tyytyväinen voitosta.
– Ensimmäinen peli Ukrainaa vastaan sisälsi paljon hyvää. Kaukoheitot osuivat hyvällä prosentilla ja loimme hyökkäyksessä laadukkaita korintekopaikkoja läpi ottelun. Puolustuksessa olimme alussa hieman passiivisia, mutta aktiivisuus lisääntyi pelin edetessä.
– Ukrainan joukkueen kookkaat pelaajat olivat meille suuri haaste. Heidän korinaluspelaajansa olivat aika pitkiä ja tekivät paljon pisteitä hyökkäyslevypalloista. Pallonmenetyksiä kertyi meille liikaa, joista vastustaja pääsi juoksemaan ilmaisia pisteitä.
MU20-joukkueen peli on kehittynyt yhteisten harjoitusten ja otteluiden myötä.
– Puolen kentän puolustaminen oli kohtuullisen hyvällä tasolla. Harjoituksissa painotetut asiat tuottivat tulosta ja näkyivät kentällä.
Kolmen pisteen heittäjistä Suomen joukkueesta parhaiten nousivat esiin Abdullah Amzil, joka upotti 4/5 yrityksistään, ja Elias Särkkä, joka onnistui 4/6 heitossa.
Suomen parhaat pisteiden tekijät:
| Aaron Ekwere | 20 |
| Abdullah Amzil | 16 |
| Elias Särkkä | 12 |
Tule kannustamaan!
Joukkueen seuraava peli on heti huomenna 5.7. Ukrainaa vastaan Helsingin Urhea‑hallissa klo 17.30.
Peleihin on vapaa pääsy, joten kannattaa tulla paikanpäälle kannustamaan Suomi voittoon!
