Suomen 20-vuotiaiden miesten maajoukkue loisti – voitto Ukrainaa vastaan

Suomen MU20-joukkue eli 20‑vuotiaiden miesten maajoukkue kohtasi Ukrainan Helsingin Urhea‑hallissa. Suomi hallitsi kenttätapahtumia selvästi ja voitti lukemin 87-70. Samassa paikassa on joukkueiden toinen kohtaaminen jo huomenna 5. 7.

Suomen MU20-joukkue esiintyi vakuuttavasti Ukrainaa vastaan. Kuva: Ville Vuorinen

Suomen MU20-maajoukkue pelasi tänään Ukrainaa vastaan vahvasti Helsingin Urhea-hallissa. Suomi syrjäytti vieraat lukemin 87-70 nousten voittoon kolmessa erässä (29–18, 22–18, 19–17) ja pitäen yhden erän tasaisena (17–17).

Päävalmentaja Mikko Tupamäki on tyytyväinen voitosta.

– Ensimmäinen peli Ukrainaa vastaan sisälsi paljon hyvää. Kaukoheitot osuivat hyvällä prosentilla ja loimme hyökkäyksessä laadukkaita korintekopaikkoja läpi ottelun. Puolustuksessa olimme alussa hieman passiivisia, mutta aktiivisuus lisääntyi pelin edetessä.

– Ukrainan joukkueen kookkaat pelaajat olivat meille suuri haaste. Heidän korinaluspelaajansa olivat aika pitkiä ja tekivät paljon pisteitä hyökkäyslevypalloista. Pallonmenetyksiä kertyi meille liikaa, joista vastustaja pääsi juoksemaan ilmaisia pisteitä.

MU20-joukkueen peli on kehittynyt yhteisten harjoitusten ja otteluiden myötä.

–  Puolen kentän puolustaminen oli kohtuullisen hyvällä tasolla. Harjoituksissa painotetut asiat tuottivat tulosta ja näkyivät kentällä.

Kolmen pisteen heittäjistä Suomen joukkueesta parhaiten nousivat esiin Abdullah Amzil, joka upotti 4/5 yrityksistään, ja Elias Särkkä, joka onnistui 4/6 heitossa.

Suomen parhaat pisteiden tekijät:

Aaron Ekwere 20
Abdullah Amzil 16
Elias Särkkä 12

Tule kannustamaan!

Joukkueen seuraava peli on heti huomenna 5.7. Ukrainaa vastaan Helsingin Urhea‑hallissa klo 17.30.

Peleihin on vapaa pääsy, joten kannattaa tulla paikanpäälle kannustamaan Suomi voittoon!

Päivitetty

Kategoriat

,