Suomen MU16-joukkue pelasi ensimmäisen ottelunsa Kisakallion PM-kisioissa Tanskaa vastaan. Tanska oli parempi ensimmäisessä (28-16), toisessa (25-17) ja neljännessä erässä (25-19). Suomi puolestaan oli kolmannessa erässä vähän etevämpi luvuin 20-21. Peli päättyi Tanskan hyväksi 98-73.
MU16-joukkueen päävalmentaja Jyri Lohikosken mukaan seuraavaan peliin jäi parannettavaa.
– Koripallossa kaikki lähtee siitä, että pystymme vastaamaan vastustajan fyysisyyteen, intensiteettiin ja henkiseen läsnäoloon. Tänään emme siinä onnistuneet Tanskaa vastaan.
– On harjoiteltava aamulla paremmin ja sitä kautta myös pelattava paremmin.
Ottelun paras pisteiden tekijä oli Valtter Varila.
Pistetaulukko: Ottelutilasto
Seuraava peli on Norjaa vastaan 2.7. klo 17.00.
