Suomen WU16-joukkue pelasi ensimmäisen ottelunsa Kisakallion PM-kisioissa Tanskaa vastaan. Jännittävien vaiheiden jälkeen Tanska oli kuitenkin parempi numeroin 74-69.
Päävalmentaja Juha-Pekka Männistön mukaan pelissä oli hetkittäin hyviä pätkiä.
– Paikoittain onnistuimme puolustamaan ja pääsimme pelaamaan pelejä meidän rytmissä. Ajoittain eteen tuli hetkiä, kun emme pärjänneet 1 vs. 1 puolustustilanteissa. Emme saaneet vastustajan korille ajoja pysäytettyä – joko rikoimme niissä tai vastustaja teki helpon korin. Pelin rytmi oli enemmän vastustajalla virheidemme myötä.
– Hyvää on se, että pääsemme heti huomenna kokeilemaan joukkueena, mitä tästä pävästä otamme opiksi. Tärkeää on pelata joukkueena ja hioa yhteistä tekemistämme vielä paremmaksi.
Pistetilasto: Ottelutilasto
Seuraava ottelu on Norjaa vastaan 2.7. klo 14.00.
