Suomi voitti PM-kisojen toisessa pelissään Ruotsin lukemin 77-73. Kolme ensimmäistä erää menivät Suomen joukkueelle, 17-14, 24-16 ja 24-15. Viimeisen erän Ruotsi voitti lukemin 28-12. Ottelu pelattiin Södertäljessä Ruotsissa.
Joukkueen päävalmentaja Mikko Larkaksen mukaan varsinkin alku oli tahmea.
– Alussa Ruotsi oli kovempi ja vei ottelua. Kun pystyttiin vastaamaan pelikovuuteen, saimme ottelun haltuumme.
– Neljäs erä lähti käsistä ja selviydyimme maaliviivan yli voittajana. Tämä oli hyvä ja opettavainen peli.
– Levypalloissa jäimme tänään todella pahasti jalkoihin. Hyviä puolustuksia ei pystytty päättämään puolustuspään levypalloon vaan turhan usein pallo pomppi naapurille. Onneksi hyökkäyspään levypallot eivät maksaneet vaan voitimme levypalloista tulleet pisteet 14/11. Joka tapauksessa tämä on osa-alue jossa pitää merkittävästi parantaa, jos mielitään jatkossakin voittaa otteluita.
– Pelasimme 30 minuuttia hyvää susi-koripalloa levypalloilua lukuunottamatta. Moni pelaaja toi tärkeitä minuutteja ja pelasi roolinsa erinomaisesti.
Pistetilasto: https://hosted.dcd.shared.geniussports.com/SBF/en/competition/40871/match/2641921/summary?
Pisteitä keräsivät eniten seuraava kolmikko:
| Samu Adler | 26 |
| Benjamin Passila | 11 |
| Eelis Korhonen | 9 |
Seuraava peli on 28.6. Viroa vastaan.
