18-vuotiaat tytöt aloittivat koripallon Pohjoismaiden mestaruuskisat ansiokkaasti

Suomen 18-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue voitti ensimmäisen ottelunsa Norjaa vastaan lukemin 125-40. Pohjoismaiden mestaruuskisat järjestetään Södertäljessä.

Jessi Nenonen toimi Suomen parhaana pisteiden tekijänä avausottelussa. Kuva: Ville Vuorinen

Suomen 18-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue aloitti PM-turnauksen voitokkaasti Norjaa vastaan.

Joukkueen päävalmentaja Janne Hänninen on tyytyväinen avausotteluun.

– Todella ryhdikäs aloitus PM-kisoille. Pelattiin omilla vahvuuksilla ja tehtiin se joukkueena kummassakin päässä. Tytöt puolustivat ahkerasti koko ajan palloa paineistaen ja sitä kautta aiheutimme vastustajalle 53 menetystä, joka on kova saavutus.

Pistetilasto: https://nordicchampionship.cups.nu/2025/result/match/65346280

Jessi Nenonen 30
Erika Mace 20
Aino Koskela 16
Nicole Ogun 11
Mona Pasanen 10

– Nicole Ogun, Alina Nikkilä ja Duaa Aden ansaitsevat erityismaininnan työstä, jota he tekivät kummassakin päässä kenttää ”siilaten”, skriinaten tai ylipäätään 3 sek. alueen dominoinnista, toteaa päävalmentaja.

Seuraavaksi vastaan tulee Ruotsi 15.6.

Päivitetty

Kategoriat

,