Vilpas keräsi 330 palloa Liikkuva koulu -hankkeelle

Vilppaan järjestämä Heitä Pallo Peliin –tempaus oli menestys. Lauantaina Vilpas – KTP ottelun yhteydessä Salohallissa järjestetyllä tempauksella kerättiin yhteensä 330 palloa Liikkuva koulu -hankkeelle. Pallot tullaan lahjoittamaan lähiviikkoina Salon kaupungin liikkuville alakouluille.

Vilpas halusi tempauksella tukea lasten liikuntakasvatusta alakouluissa. Liikkuva koulu- hankkeessa on mukana jo suurin osa Salon alakouluista ja hankkeeseen on suhtauduttu varsin positiivisesti. Liikkuvan koulun tavoitteena on aktiivisempi ja viihtyisämpi koulupäivä. Jokainen koulu toteuttaa liikkuvampaa koulupäivää omalla tavallaan. Tärkeimmät asiat ovat: aktiivisuuden lisääminen, oppilaiden osallistaminen suunnitteluun/ohjaukseen sekä oppiminen. Liikkuvissa kouluissa ajatellaan asioita uusilla tavoilla: esimerkiksi istutaan vähemmän, tuetaan oppimista toiminnallisilla menetelmillä, liikutaan välitunneilla ja kuljetaan koulumatkat omin lihasvoimin

Koulujen määrärahat liikuntavälineiden hankintaan ovat kuitenkin vähentyneet, joten välinelahjoituksia otetaan kouluissa ilolla vastaan. Salon Kaupungin Liikkuva koulu hankkeen koordinaattori Mervi Niemi oli innoissaan kouluille tulevasta ”pallosateesta”

– Olen todella tyytyväinen ja niin ovat varmasti lapsetkin. Pallot ovat välituntien ykkösjuttu.

Näitä on todella kiva lähteä jakamaan kouluihin. Palloista riittää iloa pitkäksi aikaa ja lapset pääsevät liikkumaan mieluisten välineiden kanssa.

Palloja olivat Salohallissa vastaanottamassa Salon kaupungin puolesta Mervi Niemi ja Ollikkalan koulun opettaja Tiina Kirjavainen, sekä Ollikkalan koulun oppilaat.

#Vilpasvälittää

Päivitetty