Pyrintö tasoitti voitot Karhua vastaan Pyynikillä

Tampereen Pyrinnön ja Kauhajoen Karhun puolivälieräsarja miesten Korisliigassa tasoittui tiistaina 1-1 -voittoihin, kun Pyrintö otti reilun 70-52 (39-29) -kotivoiton. Tunteikkaan pudotuspelin ratkaisuhetket osuivat päätösneljännekselle, jonka Pyrintö vei tylysti 20-4.

Topias Palmi ja Pyrintö veivät Karhua Pyynikillä. Kuva: Kai Kilappa.


Pyrintö piti tahtipuikkoa valtaosan pelistä, mutta jokainen kerta, kun kotijoukkue sai hyvän rytmin päälle, niin hetken päästä Karhu vastasi omalla momentumillaan. Toisella puoliajalla Karhu kipusi tasalukemiin pari minuuttia ennen kolmannen jakson loppua.

Tasoitus oli Pyrinnölle kuin punainen vaate, kun se repäisi seuraavat seitsemän minuuttia 16-0 ja vei koko viimeisen neljänneksen peräti 20-4 saaden onnistumisia laajalta rintamalta.

– Hieno taistelu, jossa jokainen pelaajamme pisti itsensä täysillä likoon. Karhu teki korinsa merkkausvirheistämme, mutta ei ainuttakaan pistettä niin, ettei miehemme olisi pelannut tilannetta loppuun asti, kehui Pyrinnön valmentaja Pieti Poikola.

Ensimmäisellä puoliajalla Pyrintö ei hukannut palloa kertaakaan, ja koko pelissä tamperelaiset menettivät pallon vain viidesti.

Pyrinnön tehotrion muodosti Topias Palmi (14/4), Damon Williams (14/9/8 syöttöä/3 riistoa) ja J’Nathan Bullock (14/2).

Yhä ilman Antti Kanervoa pelanneesta Karhusta kaksinumeroisiin pistelukemiin ylsivät Devonne Giles (11/8), Bojan Sarcevic (11/3/3 syöttöä) ja Markus Molenius (10/2).

Lisätietoja: Ottelutilastot & kommentit