Stenin Wasserburg juhlii Saksan cupin mestaruutta

Tiina Sten sai palkintokaappiinsa Saksan cupin kultamitalit, kun TSV Wasserburg päihitti Saksan DBBL-cupin sunnuntaisessa finaaliottelussa Saarlouisin pistein 82–71 (53–29). Wasserburg juhli Saksan cupin kultaa edellisen kerran kevättalvella 2011.

Tiina Sten ja naarassudet eivät jättäneet selittelyn sijaa Luxemburgille EM-karsintojen avauksessa.

Bundesliigan runkosarjan voiton ylivoimaisesti nimiinsä tyylitellyt Wasserburg oli vakuuttava. Hallittuaan hienokseltaan ottelua ensimmäisen varttitunnin Wasserburg vei taukoa edeltävän viisiminuuttisen 14-0 ja lähti pukukoppiin 24 pisteen johdossa.

Saarlouis nousi kolmannen jakson puolivälissä vielä kummittelemaan seitsemän pisteen päähän, muttei päässyt sitä lähemmäs.

Cupin finaalin hahmo oli Emma Cannon, joka murjoi hurjat 32 pistettä. Tiina Sten kirjautti voittajille seitsemän pisteen saaliin.

Wasserburg ja Saarlouis kohtaavat seuraavan kerran ensi viikolla alkavissa Bundesliigan puolivälierissä. Henna Salomaan Herner TC puolestaan kohtaa puolivälierävaiheessa Hallen.

Lisätietoja: Wasserburg – Saarlouis

Päivitetty

Henkilöt