Koivisto tulessa kaaren takaa, Gaziantep varasti voiton Minskiltä

Ensimmäisissä otteluissaan Royal Hali Gaziantepin paidassa heittoaan hakenut Mikko Koivisto osui kaukaa kolme kertaa yhtä monella yrittämällä, kun Gaziantep pesi EuroChallengen puolivälierien avauspelissä Minskin 59–58 (23–38). Gaziantep jyräsi pelin päätösjaksolla 11 pisteen takaa voittoon.

Mikko Koiviston Bisons kohtaa puolivälierissä LrNMKY:n.

Tiiviisti puolustanut Minsk johti peliä runsaat seitsemän minuuttia ennen loppua lukemissa 41–52.

Gaziantep löysi kuitenkin kotiyleisön edessä hurmoksensa ja kiri pelin väkisin tasaiseksi. Baris Ermis räjäytti pankin 42 sekuntia ennen loppua viemällä kotijoukkueen kolmosellaan 58–56-johtoon. Ratkaisevan yhden pisteen eron takasi Domen Lorbek vapaaheittoviivalta, kun peliä oli pelaamatta vain neljä sekuntia.

Gaziantepin aloitusviisikossa kentälle astellut Mikko Koivisto sai viimein heittonsa kulkemaan. Koivistolle pedattiin heittopaikka kolmoskaaren takaa kolme kertaa, ja Koivistolle kirjattiin yhtä monta onnistumista. ”Loimaan La Bomba” kirjautti 14 minuutissa yhdeksän pistettä. Domen Lorbek (15/3) ja Oliver Stevic (8/16) olivat Gaziantepin parhaat.

Paikka EuroChallengen Final Fourissa on nyt Gaziantepillä voiton päässä. Joukkueet kohtaavat uudelleen jo torstaina Minskissä.

Ottelutilastot: Gaziantep – Minsk

Päivitetty