Ahosen Vikings pakotti puolivälierät neljänteen otteluun

Roope Ahosen Solna Vikings ei suostunut lähtemään vielä kesälomalle, vaan haki kolmannella yrittämällä ensimmäisen puolivälierävoittonsa Södertälje Kingsistä. Vikings dominoi ottelun kolmatta jaksoa ja pelasi neljännen ottelun kotikentälleen 61–68 (34–29)-voitollaan.

Roope Ahonen kuuluu myös kesän 2012 aikana debytoineeseen tulokasnelikkoon, jonka tilille kertyi ennen miesten pelejä peräti 343 nuorten maaotteluedustusta.

Kings johti puolustusvoittoista ottelua tauolla viidellä pisteellä, mutta kolmannella jaksolla Kelvin Lewis ja Jim Nyström toivat Vikingsin ensiksi tasoihin, jonka jälkeen Ahonen upotti neljä perättäistä pistettä ja hankki joukkueelleen johtoaseman lopullisesti.

Kings onnistui nousemaan neljännellä jaksolla kolmeen otteeseen heiton päähän. Vierasvoitto varmistui kuitenkin lopulta hieman päätösjakson puolivälin jälkeen, kun Stavros Toutziarakisin nosto ja Kelvin Lewisin kolmonen petasivat Solnalle 56–64-johtoaseman.

Ahonen kirjautti 19 minuutissa neljä pistettä ja yhden syötön. Kings johtaa puolivälieräsarjaa voitoin 2-1. Neljäs osaottelu pelataan sunnuntaina Solnassa.

Södertälje Kings – Solna Vikings 61–68 (13–19, 34–29, 46–52)
Södertälje:
Toni Bizaca 24/6.
Solna:
Kelvin Lewis 19/4, Stavros Toutziarakis 13/2.
R.Ahonen:
Minuutit 19, Pisteet 4 (2p 1-2, 3p 0-1, 1p 2-2), Syötöt 1.

Päivitetty

Henkilöt