U15 Nordic Openin toinen päivä toi kaksi voittoa Suomelle

Suomen U15 maajoukkueet voittivat Tanskan Nordic Openin toisena pelipäivänä. Sudenpennut lähtevät siis välipäivään kahden voiton turvin.

U15 pojat hakivat voiton Tanskasta. Pelattuaan ensimmäisen erän tasan, Sudenpennut saivat uuden vaihteen silmään, jättäen Tanskan toisessa neljänneksessä tekemät pisteet yksinumeroiseen lukuun. Neljännessä erässä Tanska nousi hetkellisesti jopa pisteen johtoon, mutta Sudenpennut hoitivat voiton hienosti kotiin lukemin 64-75 (29-42).

– Hieno voitto, Tanska pelasi sitkeästi ja sinnikkäästi ja pakotti meidät loppuun asti yrittämään parastamme. Ottelun ratkaisu oli meidän hyvä irtopallopelaaminen, joka näyttäytyi 25 hyökkäyslevypallon muodossa. Loppupeleissä juuri nuo hyökkäyslevypallot mahdollistivat sen, että saatiin riittävästi toisia yrityksiä korinteossa ja siten hoidettua voitto kotiin, Suomen päävalmentaja Pekka Setälä kommentoi.

Suomen tehokkaimmat pelaajat tänään olivat Antti Turtiainen (14/8), Renne Ikäläinen (12/7/3 syöttöä) sekä tupla-tuplan tehnyt Lucas Somero (11/13).

Tanskan paras pistemies oli joukkueen kapteeni August Engelhardt Møller (13/9/3 blokkia).


15-vuotiaat tytöt veivät myös Tanska-ottelun nimiinsä

U15 tytöt pelasivat myös hienon pelin. Alku oli tasainen, mutta puoliajalle mentiin jo reilussa johdossa. Kolmannessa erässä Tanska nousi viiden pisteen päähän, mutta viimeisellä neljänneksellä Sudenpennut sallivat heidän tehdä vain kolme pistettä. Tauluun kirjattiin Suomelle voittoisat loppulukemat 43-64 (19-35).

-Taas oli hienoa oppia kansainvälisestä koripallosta. Saatiin puolustamalla jo ensimmäisellä puoliajalla vastustaja tosi isoihin hankaluuksiin, mutta ei silloin pystytty vielä apupuolustusta asettamaan niin hyvin, eikä myöskään ottamaan puolustuspään levypalloja. Toisella puoliajalla taas joukkue vastasi joukkueena tosi hienosti: apupuolustus parani merkittävästi, jonka kautta vastustaja sai paljon huonompia heittoja ja Tanska sai myös vain 3 hyökkäyslevypalloa. Tämä mahdollisti sen, että saatiin peli käännettyä meidän voitoksi. Hieno suoritus, kommentoi Suomen päävalmentaja Juha-Pekka Männistö.

Suomelta tehokkaimmat tänään olivat Maija Honkonen (9/5 riistoa/3 blokkia) ja Veronika Nanje (10/4/3 riistoa). Tanskan pistenikkareina tänään toimivat joukkueen kapteeni Liv Olsen (11/4) sekä Mille Boje Sørensen (11/4/4 riistoa).

Päivitetty

Kategoriat

, ,