Korihait jatkaa Westerholmin komennossa

Korisliigan välieriin viime keväänä selvinnyt Uudekaupungin Korihait on solminut yhden vuoden jatkosopimuksen päävalmentaja Tom Westerholmin, 38, kanssa. Westerholmia Korihaiden penkin päädyssä avustavat Ville Vuorinen, 31, sekä seuran takavuosien luottopelaaja ja viime vuodet seuran junioreita luotsannut Jarno Nikula, 37.

Tom Westerholm jatkaa Korihaiden penkin päässä kaudella 2011/12. Kuva: Francois Perthuis.

– Viime kausi oli varsin opettavainen siitä, mikä toimii ja mikä ei. Jääminen mitalien ulkopuolelle sekä viime kaudesta saatu oppi olivat osaltaan luonnollisia motivaatiotekijöitä jatkosopimukseen. On olemassa vahva usko ja näkemys, että sekä joukkue että valmennus voivat kehittyä vielä reilustikin, tiivisti tunnelmat jatkosopimuksesta Tom Westerholm.

– Tulemme jatkamaan ensi kaudella tutulla teemalla, jossa urheilullisuus ja pelinlukutaito tulevat olemaan avainsanoja. Viimeiset kolme viikkoa olemme harjoitelleet yhdessä kahdesti päivässä ja varsinaiseen viisikkoharjoitteluun pääsemme käsiksi syyskuun alussa, kun saamme koko joukkueen lopulta Uuteenkaupunkiin, jatkoi Westerholm.

Seuran puheenjohtaja Juhani Kluuskeri oli tyytyväinen tutun valmennusryhmän jatkaessa seuran lippulaivan peräsimessä.

– Valmennustiimimme teki viime vuonna hyvää työtä ja olemme äärimmäisen iloisia voidessamme jatkaa yhteistyötä seuran omien kasvattien kanssa. On tärkeää kyetä kehittämään pelaajia junioreista huipulle, mutta me olemme kyenneet kasvattamaan myös valmentajia huipputasolle, muistutti Kluuskeri.

Korihailla on voimassa pelaajasopimukset kaudelle 2011/12 Nigel Mooren, Niko Malisen, Petri Heinosen, Mikko Jalosen, Cedric Latimerin, Pyry Rainamaan sekä Mikael Herbertin kanssa.

Päivitetty

Kategoriat

,