Suomen 18-vuotiaat pojat jatkavat voittokulkuaan Södertäljen PM-kisoissa kaatamalla Viron 20 pisteellä

Suomen 18-vuotiaiden poikien maajoukkue jatkaa voittamattomana kolmen ottelun jälkeen Södertäljessä järjestettävissä Pohjoismaiden mestaruuskisoissa. Suomi voitti Viron 77-97 (38-47).

Olavi Suutela ja Sudenpennut ovat voittaneet kolme kolmesta Södertäljen PM-kisoissa. Kuva: Grzegorz Radtke.

Sudenpennut karkasi jo ensimmäistä kertaa kaksinumeroiseen johtoon avausneljänneksen päätteeksi, mutta Viro pysyi iskuetäisyydellä puoliaikaan asti. Kolmannella neljänneksellä ero kuitenkin repesi lopullisesti, kun Suomi vei kymmenminuuttisen 14-27.

– Jos ajattelee välähdyksissä, niin tässä pelissä oli kyllä tämän maajoukkuekesän parhaat välähdykset. Me olimme ajoittain puolustuspelissä, ja varsinkin hyökkäyspelissä, todella hyviä, Suomen päävalmentaja Jyri Lohikoski aloitti.

– Ja silloin kun näin tapahtuu, niin määrittävä tekijä näyttäisi olevan, että Suomi urheilee. Kun pelaamme todella hyvissä peliasennoissa, mahdollisimman nopeasti ja tavallaan hyvin intohimoisesti, niin niissä hetkissä olemme todella hyviä.

– Kesän isoa kuvaa ajatellen toistaiseksi puhutaan välähdyksistä. Sitten sinne tulee huonompia jaksoja. Virolaiset ovat taitavia, niin niissä hetkissä he olivat paremmin pelissä mukana.

Suomella tuli onnistumisia laajalta rintamalta, mutta korkeimmat pistemäärät heittivät Jelani Towa (19/1), Olavi Suutela (18/12/5 syöttöä), Samu Adler (18/4/7 syöttöä), Elmeri Abbey (11/6/7 syöttöä) ja Leo Johnson (10/0).

Viron tehokkaimmat olivat Marten Alles (18/6) ja Iason Binis (11/9).

> Ottelutilastot

Päivitetty