Honka höyhensi Kotkan puolivälieräavauksessa

Kahden edelliskauden mestari Espoon Honka aloitti Korisliigan pudotuspelit torstaina helpolla kotivoitolla, kun kotkalainen KTP-Basket kukistui ensimmäisessä puolivälieräottelussa selvällä 81-55 (36-21) -erolla.

Honka voitti KTP:n kaikissa neljässä runkosarjakohtaamisessa eikä torstain pelistäkään syntynyt kunnon kamppailua. Honka karkasi heti 15-2 -johtoon ja seuraavalla jaksolla jo 29-8 -numeroihin. KTP ei päässyt enää missään vaiheessa lähituntumaan.

– Meillä oli hyvä puolustus ja selvä materiaaliero puolellamme. Ne eivät kuitenkaan vielä riitä, ellei puolustamiseen suhtauduta antaumuksella. Nyt jokainen pelasi uhrautuvasti, kehui Hongan valmentaja Mihailo Pavicevic.

– Minulle tuli tänään lyhyen valmentajaurani ehdottomasti kovin puolustus vastaan. Tässä on kova työ keksiä keinot, millä Hongan puolustus jatkossa murretaan, myönsi KTP:n tuore valmentaja Roope Mäkelä.

Hongan pisteet jakaantuivat tasaisesti, kun Kimmo Muurinen heitti 14 pistettä ja Akeem Scott, Ben Perkins ja Tuukka Kotti kukin 13.

KTP:n tehokkaimpia olivat Durell Vinson 15:llä ja Ville Mäkäläinen 11 pisteellä.

Puolivälieristä pääsee jatkoon kolmella voitolla. Muut puolivälierien ottelusarjat Kataja-ToPo, Kouvot-Pyrintö ja Namika Lahti-Korihait alkavat lauantaina.

Lue myös seuraavat artikkelit

 (STT)

Korisliigan täydelliset ottelutilastot ja muita tilastoja osoitteessa www.basket.fi.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/