ToPo mestari A-pojissa 30 vuoden tauon jälkeen

Helsinkiläisseura Torpan Poikien 1983-syntyneet pojat palauttivat seuransa kultakantaan A-nuorten ikäluokassa 30 vuoden jälkeen. ToPo-83 voitti tiistai-iltana vieraissa Namika Lahden niukasti lukemin 77-76 ja varmisti mestaruutensa otteluvoitoin 2-0.

Suomen mestaruus on Torpan Pojille A-pojissa ensimmäinen sitten vuoden 1971.

ToPo:n vahvaa panosta ikäluokassa täydensi seuran 1984-syntyneiden poikien joukkue, joka sijoittui vuotta vanhempiensa joukossa sarjassa neljänneksi. Se hävisi Vaasan Salamalle SM-pronssit otteluvoitoin 0-2.

A-poikien loppuotteluiden myötä saatiin päätökseen viimeinenkin nuorten mestaruussarja. SM-sarjat olivat kaudella 2000-01 pääkaupunkiseudun joukkueiden juhlaa, sillä ainoastaan B-poikien mestaruus livahti pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. 22-vuotiaissa miehissä voittaja oli Pantterit Helsingistä, 20-vuotiaissa naisissa Tapiolan Honka Espoosta, A-pojissa siis ToPo ja A- sekä B-tytöissä Karhun Pojat Helsingistä. B-poikien mestarisikermä tuli Salosta.

Päivitetty

Kategoriat