HNMKY selvitti tiensä 19-vuotiaiden tyttöjen SM-finaaleihin

19-vuotiaiden tyttöjen toinenkin SM-finaalijoukkue selvisi tänään
Namika Areenalla, kun HNMKY voitti Tampereen Pyrinnön kolmannessa
välieräottelussa 60-46 (30-23). HNMKY kohtaa finaaleissa EBT:n.

HNMKY sai johtoaseman lopullisesti haltuunsa juuri ennen puoliaikaa. Namika karkasi pariinkin kertaan yli kymmenen pisteen taakse, mutta Pyrintö onnistui vielä hetkellisesti hätyyttämään viiden pisteen päähän.

Kotijoukkue ei vähästä hätkähtänyt, vaan palautti johdon takaisin kaksinumeroiseksi loppusummeriin mennessä.

HNMKY löysi onnistumisia laajasti, eikä kukaan poikkeuksellisesti heittänyt 10 pistettä tai enempää. Tehokkaimmat kotijoukkueelta olivat Minka Henriksson (8/10) ja Veera Vartia (6/8).

Pyrinnön tehokärki oli Ella Mähönen (12/5/5 syöttöä/6 riistoa).

Pyrintö kohtaa pronssipelissä BC Nokian.

> Ottelutilastot

Päivitetty