Bisonsille paluumuuttaja – Ike Udanoh palaa Loimaalle

Edelliskaudella Korisliiga-hopeaa saavuttanut Loimaa Bisons on solminut pelaajasopimuksen viime kaudella Tapiolan Honkaa edustaneen Ike Udanohin kanssa. Udanoh esiintyi ensimmäisen kerran 17 ottelun verran Bisonsissa kaudella 2013-14.

Ike Udanoh siirtyy Tapiolan Hongasta takaisin Loimaa Bisonsin väreihin. Kuva: Kai Kilappa.

Wayne Staten yliopiston kasvatti kuului Hongan tehokkaimpiin kaudella 2014-15 ja urakoi viime kaudella 38 ottelussa keskimäärin 16,7 pistettä, 11,6 levypalloa ja 2,1 riistoa ottelua kohden.

Loimaalla kovana raatajana tunnettu 202-senttinen sentteri keräsi tilastoikseen Bisons-paidassa 6,9 pistettä ja 4,8 levypalloa per ottelu vajaan 16 minuutin ottelukeskiarvolla. Suomesta Udanohilta löytyy Bisonsien riveistä SM-pronssia.

-Ike on todellinen työmyyrä ja jättää taatusti kaiken parketille. Kerrassaan hienoa, että saatiin hänet takaisin, Bisonsin toimitusjohtaja Aku Perho kertoo seuran tiedotteessa.

Ennen Suomeen saapumistaan Udanoh aloitti ammattilaisuransa itävaltalaisessa WBC Raiffeisen Welsissä.

Bisonsilla on nyt sopimukset Udanohin lisäksi Tuukka Kotin, Erkka Lahden, Martin Zenon, Ville Mäkäläisen, Henri Niemistön, Eero Aaltosen, Ilari Seppälän, Aapeli Alasen, Juho-Matti Henttosen sekä Villematti Kopion kanssa.

Lisätiedot: Ike Udanoh

Päivitetty

Henkilöt