EBT 19-vuotiaiden tyttöjen SM-finaaliin – HNMKY tasoitti välierät Pyrintöä vastaan

19-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan ensimmäinen finaalijoukkue selvisi tänään, kun EBT voitti BC Nokian ja välieräsarjan 2-0. HNMKY taas tasoitti välierät tilanteeseen 1-1 Tampereen Pyrintöä vastaan.

Espoonlahden Urheiluhallilla EBT voitti BC Nokian toisessa välieräottelussa 71-50 (35-26) ja eteni täten SM-finaaleihin otteluvoitoin 2-0.

EBT sai repäistyä eroa toisella jaksolla ja puoliajalle mennessä johto oli 9 pisteessä. Kolmannella jaksolla EBT kykeni vakiinnuttamaan johtonsa kaksinumeroiseksi ja viimeisteli voiton pitämällä nokialaiset vain 7 pisteessä päätösjaksolla.

EBT:n puolustus oli rautaa läpi ottelun, kun Nokia heitti pelitilanneheittonsa vain 17/80 (21,3%).

Espoolaisilta kaksinumeroiset pistelukemat säkittivät Nea Inhala (21/9) ja Adiisa Rinne (10/9). EBT:n jokainen kymmenestä pelaajasta ylsi pisteille.

Nokian pistekärki oli Maija Honkonen, jonka saldo oli 19 pistettä, 13 levypalloa ja 4 riistoa.

> Ottelutilastot


HNMKY vei välierät kolmanteen otteluun

Namika Areenalla HNMKY sai revanssin Tampereen Pyrinnöstä, kun helsinkiläiset voittivat loppunumeroin 67-51 (38-25). Välierät ovat nyt tilanteessa 1-1.

Ottelun tarina oli samankaltainen kuin Espoossa: HNMKY sai johtoaseman toisella jaksolla, mutta vakiinnutti kaksinumeroisen johdon jo ennen puoliaikaa. Kolmannella ero repesi jo hetkeksi 24 pisteeseen.

Namikan puolustuksen puristuksissa Pyrintö onnistui heittämään pelitilanneheittonsa vain 18/70 (25,7%).

HNMKY:n pistekaksikko oli Saara Rämö (13/4) ja Ese Peter (13/3). Tehokkain taas oli Veera Vartia (8/13).

Pyrinnön korkeimman pistemäärän pussitti Elli Tulkki (10/7).

Ratkaiseva kolmas välieräottelu pelataan keskiviikkona 22.4. klo 19:00 Namika Areenalla.

> Ottelutilastot

Päivitetty