EBT eteni Suomen Cupin finaaliin

Naisten koripallon Suomen Cupissa selvisi keskiviikko-iltana toinen finalisti, kun Espoo Basket Team haki arvokkaan voiton Äänekosken Huimasta. EBT hyödynsi loppuhetkillä Huiman virhevaikeudet ja nousi niukkaan 76-74-voittoon oltuaan 14 pisteen (33-47) tappioasemassa puoliajalla.

Huiman joukkueesta Kenya Robinson sai viidennen virheensä jo kolmannen neljänneksen alkupuolella. Kun Sanna Puskalakin joutui jättämään kentän virhetilin täytyttyä samaisen jakson lopussa, kävi äänekoskelaisten kalusto kovin pieneksi. Kentällä nähtiin mm. epäsuhtainen taistelupari, kun loistavan pelin pelannut Huiman takamies Minna Myllylä (23/6) joutui puolustamaan korin läheisyydessä viihtyvää Jurgita Kausaitea.

EBT yritti johdonmukaisesti pelata palloa korin alle Kausaitelle ja Heidi Adlerille. Neljännen jakson loppupuolella taktiikka alkoi purra ja EBT nousi lähituntumaan. Katja Glumow riisti huimattarilta pallon ja päätti hyökkäyksen koriin, jolla EBT nousi pisteen johtoon (75-74) puolitoista minuuttia ennen päätösvihellystä. EBT:llä oli mahdollisuus varmistaa voitto vapaaheittoviivalta, mutta neljästä viimeisen minuutin vaparista upposi ainoastaan yksi. Huima ei pystynyt käyttämään tilaisuuttaan hyväkseen, vaan joutui taipumaan kotikentällään lopulta 74-76-tappioon.

Espoolaispelureista maajoukkuelaituri Adler heitti kaikkiaan 24 ja Kausaite 23 pistettä. Huiman paras oli Myllylä, joka kokosi 23 pisteen saaliin nakuttamalla pelitilanneheittonsa 8/12.

Naisten toinen Suomen Cup –välierä pelataan Tapiolan Honka – Pantterit torstaina 12.9. klo 19 Tapiolan Urheiluhallilla. Cupin finaali pelataan 10.12.2002.

Päivitetty

Kategoriat