EBT:lle ensimmäinen kiinnitys 19-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestaruuteen – pronssimitalit Tampereen Pyrinnölle

19-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan ensimmäinen finaaliottelu päättyi EBT:n voittoon, kun espoolaiset voittivat Namika Areenalla HNMKY:n 59-73 (16-37). Tampereen Pyrintö pääsi tuulettamaan pronssia.

EBT rynni voittoon loisteliaan ensimmäisen puoliajan puolustusesityksensä turvin, kun EBT piti HNMKY:n sekä ensimmäisellä että toisella jaksolla vain 8 pisteessä. Johto vakiintui kaksinumeroiseksi, eikä HNMKY enää päässyt iskuetäisyydelle.

EBT:n pistenikkarit olivat Helmi Hiltunen (15/0), Kenisha Omoriotiomwan (15/5) ja Nea Inhala (14/2/7 syöttöä). HNMKY:n pistekärki oli Minka Henriksson (10/8).

> Ottelutilastot


Pyrinnölle pronssia Pirkanmaan paikalliskamppailussa

Pyynikin palloiluhallilla Tampereen Pyrintö voitto pronssiottelussa BC Nokian 77-62 (41-29).

Pyrintö ehti johtaa peliä pariinkin otteeseen 17 pistettä, mutta BC Nokia aloitti kolmannella jaksolla hirmuisen kirin, jolla nokialaiset pääsivät päätösneljänneksen alussa vielä pallonhallinnan päähän. Pyrintö kuitenkin vastasi jättämällä Nokian vain 7 pisteeseen viimeisellä kymmenellä minuutilla.

Alina Nikkilä (9/15/8 syöttöä/3 torjuntaa), Martta Mattila (14/12/4 riistoa) ja Ella Mähönen (9/9/7 syöttöä) muodostivat Pyrinnön tehotrion. Pistekärki taas oli Emilia Kurjenmäki (15/3).

Nokian tehokkaimmat olivat Lisa Camara (15/3) ja Maija Honkonen (12/11/5 syöttöä).

> Ottelutilastot

Päivitetty