Espoo Team odotetusti naisten cup-finaaliin

Naisten SM-sarjajoukkue Espoo Team eteni odotetusti finaaliin naisten Suomen cup –välierästä myllytettyään 78-29 (42-17) –murskavoiton kakkosjoukkueestaan, I divisioonassa pelaavasta EBT Akatemiasta. Espoo Teamin vastustaja finaaliin selviää keskiviikkona (15.12.) pelattavassa toisessa välierässä FoA-ToPo.

Evita Iiskola ja Espoo Team karauttivat tammikuussa pelattavaan Suomen cup -finaaliin. Kuva: Francois Perthuis.

Espoo Team nykäisi heti ottelun alkajaisiksi tulostaululle lukemat 7-0, eikä joutunut käytännössä sen jälkeen taakseen katselemaan. Puoliajalle lähdettäessä Espoo Teamin johto oli jo 25 pisteen suuruinen (42-17).

Yhtä lukuun ottamatta kaikki Espoo Teamin pelaajat ylsivät pisteille. Tasaisesti esiintyneen joukkueen kovimmat tehot kirjattiin 13 pistettä heittäneelle Evita Iiskolalle ja pisteen vähemmän koonneelle Venlakaisla Höltälle.

Viimeisenä divisioonajoukkueessa cup-leikissä mukana olleen EBT Akatemian paras oli 11 pisteeseen yltänyt Miia Tirkkonen.

Naisten Suomen cupin toinen välierä pelataan keskiviikkona Forssassa, jossa FoA ja ToPo ottavat toisistaan mittaa klo 18.30 alkaen Urheilutalo Feeniksin parketilla.

Suomen cup –finaali pelataan 22.1.2011.

Lisätiedot: Ottelutilastot

Päivitetty