Helsinki Seagulls kiinnitti valmennusjohtonsa pitkillä jatkosopimuksilla

”Kerrassaan mahtavaa, että meillä oli mahdollisuus tämän kaiken synkkyyden keskellä kiinnittää koko valmennustiimimme pitkäksi aikaa eteenpäin”, Helsinki Seagullsin toimitusjohtaja iloitsee valmennusjohdon jatkosopimuksista.

Päävalmentaja Jussi Laakso johti Helsinki Seagullsin Suomen cupin mestaruuteen tammikuussa 2020. Kuva: Ville Vuorinen / Korisliiga

Helsinki Seagullsin kokenut valmentajakaksikko Jussi Laakso ja Vesa Vertio jatkavat joukkueen valmennusjohdossa uusien jatkosopimusten myötä. Laakso ja Vertio saapuivat joukkueeseen Korisliiga-kaudella 2019–2020 ja heidän aikanaan Seagulls on voittanut 46 pelaamastaan Korisliiga-ottelusta peräti 40. Molempien yhteiselle saavutuslistalle kuuluu myös Suomen Cupin mestaruus keväällä 2020.

Helsinki Seagullsin toimitusjohtaja Aku Perho kertoo olevansa erittäin tyytyväinen syntyneisiin jatkosopimuksiin.

– Kerrassaan mahtavaa, että meillä oli mahdollisuus tämän kaiken synkkyyden keskellä kiinnittää koko valmennustiimimme pitkäksi aikaa eteenpäin. Sopimusneuvottelut kaikkien osapuolten kanssa sujuivat nopeasti, mikä osoitti molemminpuolista luottamusta ja halua jatkaa, Perho kommentoi.

Jussi Laakson sopimus kattaa seuraavat kolme vuotta ja Vesa Vertion sopimus on mallia 2+1. Valmennusjohdon lisäksi Helsinki Seagulls kiinnitti myös joukkueen luotto-osteopaatin Aleksi Hakannon vahvuuteensa tuleviksi vuosiksi. Suomen urheilupiireissä tunnettu Hakanto on toiminut tehtävässään jo vuodesta 2015 asti.

Myös päävalmentaja Jussi Laakso kommentoi kolmikon sopimusjatkoa tyytyväisenä:

– Jatkosopimuksen tekeminen tuntuu todella hyvältä monestakin syystä. Ensinnäkin olen kiitollinen luottamuksesta, jota omistajaportaan ja toimitusjohtajan puolelta meihin kohdistuu. Toiseksi on aivan mahtavaa jatkaa yhteistyötä Vesan ja Aleksin kanssa ja jatkaa seuran, joukkueen ja itsensä kehittämistä kohti edelleen suurempia juttuja. Olen myös vakuuttunut, että tämä on minulle paras mahdollinen paikka olla valmentajana, ja etenkin näinä vaikeina aikoina tällaiset uutiset tuovat positiivisuutta itselle ja ympäristöön. Seura on hoitanut parhaalla mahdollisella tavalla nämä haastavat hetket ja uskonkin kasvuun kunhan päästään lähemmäs normaaliarkea tulevaisuudessa.

Päivitetty