Kilpailujaos on päättänyt, että viranomaisten rajoituspäätösten aikana 19-vuotiaiden SM-sarjan, valtakunnallisen I divisioonan ja alueellisten sarjojen, aikuisten alueellisten sarjojen sekä seniorisarjojen, pyörätuolikoriksen ja Special Olympics -sarjojen ottelut voidaan siirtää pelattavaksi myöhemmin keväälle, mikäli ottelua ei voida pelata sarjaohjelman mukaisesti voimassa olevan viranomaisrajoituksen takia.
Joukkueella, joka ei rajoitusten takia voi harjoitella, on oikeus ottelusiirtoon. Joukkueen tulee kyetä harjoittelemaan vähintään viikon (7 vuorokautta) ajan ennen ottelua.
Ilmoitus siirrettävästä ottelusta tulee tehdä valtakunnan sarjoissa kilpailupäällikkö Ulla Karlssonille ja alueen sarjoissa kenttäpäällikölle sekä kyseisen sarjan sarjavastaavalle. Kaikki ottelusiirrot tulee ilmoittaa lisäksi erotuomaripäällikkö Timo Niemiselle, joka tiedottaa ottelusiirrosta erotuomarinimeäjiä.
Ottelusiirrot tulee suorittaa muilta osin ottelusiirroista annettujen ohjeiden mukaisesti ja uudesta peliajasta joukkueiden tulee sopia yhdessä keskenään. Mikäli joukkueet eivät löydä ottelulle uutta peliaikaa, määrää kilpailun järjestäjä ottelulle uuden peliajan. Siirretyt ottelut tulee sijoittaa ajankohtaan, johon ei vielä ole nimetty erotuomareita. Siirrettävä ottelu tulee pelata kuitenkin ennen vahvistetun sarjaohjelman viimeistä ottelukierrosta. Viranomaisrajoitusten vuoksi siirrettävistä otteluista ei peritä ottelusiirtomaksua.
Päätöksen ovat tehneet kilpailujaokseen ohjesäännön mukaisesti kuuluvat kilpailujohtaja Tom Westerholm ja erotuomaripäällikkö Timo Nieminen. Kilpailupäällikkö Ulla Karlsson ei ole osallistunut päätöksen tekemiseen loman vuoksi.
Tästä päätöksestä voi valittaa Suomen Koripalloliiton sääntö- ja kurinpitoyksikölle kilpailusääntöjen 64§ mukaisesti.
