KTP ja Namika Lahti voittoihin Korisliigassa

Korisliigassa pelattiin perjantaina kaksi tasaista ottelua, joissa sarjataulukossa korkeammalla olevat joukkueet ottivat kotivoitot. KTP Basket kaatoi ToPon 96-89 (52-50) ja Namika Lahti Tampereen Pyrinnön 106-93 (43-52).

Kotkassa ToPo kasvatti toisella neljänneksellä johtona yhdeksään pisteeseen, mutta KTP vääntäytyi vielä saman jakson aikana edelle. Peli eteni tasaisena aina viimeisen neljänneksen 77-77 -tilanteeseen asti. Siitä KTP nykäisi voiton ratkaisseen kirinsä.

Toni Ilmonen heitti KTP:lle 23 pistettä ja Jerald Fields 22. Maurice Ingram säesti 16 pisteellä. Ottelu oli KTP:lle sen sarjakauden ensimmäinen remontoidussa Karhuvuoressa.

ToPon tehotrion muodostivat Alex Wesby 23:lla, Logi Gunnarsson 17:llä ja Jussi Kumpulainen 15 pisteellä.

Pyrinnölle kymmenes peräkkäinen tappio

Namika Lahti kasvatti Pyrinnön peräkkäisten tappioiden määrän kymmeneen, mutta helposti eivät sarjapisteet Lahteen jääneet. Pyrintö johti tasaista peliä koko toisen neljänneksen, tovin kolmattakin ja kävi vielä viimeisellä neljännekselläkin tasatilanteessa 78-78. Sen jälkeen Teemu Laine johdatti lahtelaiset voittoon.

Laine heitti kaikkiaan 31 pistettä, joista 21 pistettä syntyi seitsemällä kolmosella. Augenijus Vaskys kokosi 24 pistettä.

James Wright piti Pyrintöä voittotaistossa 30 pisteen teholla ja Dennis Harrison 25 pisteellä sekä 16 levypallolla.

(STT– Koris.net)

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/