Gothia kiusasi Plannjaa kotiyleisönsä edessä perjantain ottelun kolmannen jakson loppuun asti ja johti numeroissa 49-47. Plannja-luotsi Mattias Kentän pyytämän aikalisän jälkeen vierasjoukkue saapui takaisin parketille motivoituneena ja alkoi hallita ilmatilaa korin alla. Plannja vei kolmannen jakson päätösminuutit nimiinsä 14-0 ja siirtyi 49-61-johtoon.
Karkumatka ei kuitenkaan riittänyt luulajalaisille, vaan Plannja jatkoi vielä päätösjakson avausminuuteilla 13-0-rykäisyllään. Plannja vei runsaan seitsemän minuutin jakson 27-0-ja nousi ratkaisevaan 49-74-johtoon. Loppulukemat merkittiin Plannjan hyväksi 69-85 (31-36) ja ottelusarja siirtyi katkolle Plannjan johtaessa otteluvoitoin 2-0.
– Hyvä voitto meille. Siitä lähdetään, että maanantaina otetaan kolmas voitto ja saadaan lisää huili- ja harjoitteluaikaa ennen välieriä, Mäkäläinen tiivisti.
Runsas viikko sitten maanantaiharjoituksissa aivotärähdyksen saanut Mäkäläinen sai perjantaina peliaikaa 20 minuuttia. Mäkäläinen käytti minuuttinsa huipputehokkaasti nostaen seitsemän pistettä (kakkoset 2/2, vapaaheitot 3/4), kaapien kahdeksan levypalloa ja torjuen huikeat neljä vastustajan heittoa. Mäkäläisen tilille merkittiin myös yksi syöttö.
– Oma peli meni hyvin siihen nähden, että treenasin kerran ennen peliä. Kunto on kohdillaan, vaikka melkein kaksi viikkoa huilasin, hymyili Mäkäläinen.
Brandon McKnight (16/9/3 syöttöä) keräsi Plannjasta kovimmat tehot, mutta peräti kuusi luulajalaispelaajaa ylti vähentään kymmeneen pisteeseen.
Plannjalla on mahdollisuus katkaista puolivälieräsarja maanantaina kotivoitolla Gothiasta. Ottelusarjan ensimmäinen peli päättyi Plannjan 91-75-voittoon.
