Kuluneella pelikaudella miesten I divisioonassa joukkueet eivät saaneet käyttää EU- ja ETA-alueen ulkopuolisia vahvistuksia.
Sparliigassa säilyi kahden, naisten SM-sarjassa sekä nuorten SM-sarjoissa yhden ulkomaalaispelaajan kiintiö. Naisten I divisioonassa ei kaudella 2005-06 saa pelata EU- ETA-alueen ulkopuolisia pelaajia edellisten kausien tapaan. EU- ja ETA-alueiden kansalaisten pelaamista ei ole rajoitettu missään suomalaisessa koripallosarjassa.
Jo aiemmin tänä vuonna liittohallitus teki päätöksen, jonka mukaan Sparliigan karsinnat tullaan pelaamaan keväällä 2006 Sparliigan ulkomaalaiskiintiöitä noudattaen. Perjantaisen päätöksen jälkeen Sparliiga- ja divisioonajoukkueet pääsevät karsintoihin ilman, että kumpikaan osapuoli joutuu luopumaan vahvistuksistaan.
Liittohallitus kävi kokouksessaan laajan keskustelun ulkomaalaiskiintiöiden täydellisestä poistamisesta. Hallitus totesi globaalin ilmapiirin olevan muuttumassa kyseiseen suuntaan, muttei vielä tehnyt päätöstä rajoituksien poistamiseksi.
Lisätietoja: /sarjat_tulokset/