Aiemmin paikkansa olivat varmistaneet Äänekosken Huima, Pantterit Helsingistä, EBT, Pussihukat Vantaalta sekä Tapiolan Honka Espoosta.
Naisten SM-runkosarjassa on vielä jäljellä viikonloppuna (1.-2.2.) pelattavat neljä ottelua, mutta jatkosarjapaikkoihin kyseisillä peleillä ei enää ole vaikutusta. Pisteet ovat silti joukkueille tärkeitä, sillä SM-runkosarjan ottelutulokset jäävät voimaan jatkosarjoissa. Ylemmässä jatkosarjassa jatkavat siis runkosarjan kuusi parasta. Sarjassa pelataan 4.2.-8.3. välisenä aikana kaksinkertainen sarja, jonka päätteeksi neljä parasta selviytyy SM-välieriin.
Runkosarjan kolme viimeistä joukkuetta jatkavat pelejään alemmassa SM-jatkosarjassa. Kolminkertaisen sarjan jälkeen yksi joukkue selviää kuiville, kaksi viimeistä joutuvat karsimaan SM-paikastaan I divisioonan kahden parhaan kanssa. FoA:n, Peli-Karhujen ja Salon Palloilijoiden kesken pelattava alempi SM-jatkosarja alkaa 8.2.