Uusi valmennuspäällikkö lähtee viemään EBT:n toimintaa kokonaisvaltaisesti eteenpäin. Naisten Korisliigajoukkueen valmennuksen lisäksi Niko ottaa vastuulleen toukokuun alusta alkaen seuran pelaajapolun rakentamisen. Lisäksi Niko toimii yhteistyössä seuran muiden valmentajien kanssa joka päiväisessä tekemisessä.
Niko on aloittanut valmennusuransa Salon Vilppaassa ja ollut EBT:n päätoiminen koripallovalmentaja kahdeksan vuoden ajan. Naisten Korisliiga valmentajana Niko on ollut viimeiset neljä vuotta. Lisäksi Niko on osa WU-18 maajoukkueen valmennusryhmää.
”Niko oli ylivoimaisesti paras vaihtoehto valmennuspäällikön rooliin ja hänen valintansa tukee meidän strategista tahtotilaa sekä valintoja. Meidän on tarkoitus nostaa EBT:n pelaajakehitys seuraavalle tasolle”, avaa EBT:n toiminnanjohtaja Pipa Böök.
”Niko tuo mukanaan merkittävää lisäarvoa niin pelin opettamiseen kuin valmentajaosaamisen kehittämiseen. Lisäksi hän tuo valmentajayhteisöön perusteltua kriittistä puhetta ja kykyä argumentoida tiedon pohjalta”, Böök jatkaa.
”Olen ollut pitkään seuran toiminnassa mukana ja EBT on aina mahdollistanut kouluttautumisen ja kehittymisen. Kokemus EBT:n toiminnasta kahdeksan vuoden ajalta ja oma eteenpäin meneminen tänä aikana, antavat hyvät valmiudet toimia uudessa tehtävässä. Me olemme kasvava seura jonka jatkuvaa kehittymistä haluan olla omalta osaltani vauhdittamassa”, kertoo Hellman.
