Pyrintö ja ToPo 22-vuotiaiden SM-finaaleihin

Koripallon 22-vuotiaiden miesten välierät saatiin torstaina päätökseen, kun yhteistuloksella pelatuissa välierissä taisteltiin toiset osaottelut. Finaaliin selvisivät runkosarjan voittaja Tampereen Pyrintö sekä kolmonen ToPo Helsingistä.

Pyrintö sai välierissä vastaansa Salon Vilppaan, joka oli voittanut puolivälierissä jyväskyläläisen HoNsU:n. Ensimmäinen osaottelu pelattiin Salossa, missä käytiin välierien tiukin kamppailu. Vilpas hallitsi ottelua sen ensimmäisen puoliskon, mutta Pyrintö onnistui jälkimmäisen 20-minuuttisen aikana saamaan ohjat käsiinsä. Ottelu päättyi Pyrinnön 83-72-voittoon. Näin Pyrintö pääsi kotiotteluun 11 pisteen etumatkalla. Toinen peli oli alusta lähtien kotijoukkueen hallintaa. Pyrintö eteni SM-finaaleihin lopulta yhteistuloksella 176-147. Toinen välieräpeli päättyi kotijoukkueen voittoon 93-75.

Toisessa välierässä runkosarjan kakkonen Namika Lahti sai vastaansa runkosarjan kolmosen ToPon Helsingistä. Ensimmäinen ottelu pelattiin Helsingissä ja käytännössä kamppailu finaaliin pääsystä ratkesi tässä pelissä. ToPo oli suvereeni ja hallitsi kaikkia osa-alueita selvästi. Se myllytti laajalla rintamalla täydet 40 minuuttia ja voitti ottelun suurinumeroisesti 117-78. Namika Lahti olikin lähes toivottoman tehtävän edessä kotihallissaan. Lahtelaiset taistelivat kuitenkin loisteliaasti kotonaan ja voitti ottelun selvästi (88-65), muttei tarpeeksi. ToPon finaalipaikka heltisi yhteistuloksella 182-166.

Finaalit ja pronssipelit pelataan yhteistulosperiaatteella 14.3. ja 17.3. Ensimmäinen finaali pelataan Töölön Kisahallissa 14.3. klo 20 alkaen. Toinen finaali puolestaan Pyynikin Palloiluhallissa 17.3. klo 19:00 (HUOM! Muuttunut alkamisaika).

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/poikien_sm-sarjat_i_divisioonat/22-vuotiaiden_miesten_sm-sarja/

Päivitetty