Sudenpennut palaa viikonloppuna Helsingin Jäähalliin – luvassa kaksi Suomen ottelua ja EM-mitalipelit

Suomen 20-vuotiaiden miesten maajoukkue – Sudenpennut – huipentaa käynnissä olevat EM-kisansa palaamalla lauantain ja sunnuntain otteluiden ajaksi Helsingin Jäähalliin. Jäähallilla pelataan näin todellinen superviikonloppu, jossa koripalloyleisöä hemmotellaan EM-välierillä ja -mitalipeleillä sekä kahdella Suomen ottelulla.

Sudenpennut palaa Pasilasta Helsingin Jäähalliin lauantaiksi ja sunnuntaiksi.

Suomi avaa taistelunsa EM-kisojen A-divisioonapaikan säilyttämisestä perjantaina Pasilan Urheiluhallilla klo 16:15 Sloveniaa vastaan, jonka jälkeen joukkue palaa Helsingin Jäähallin siirtoparketille.

– FIBA:n otteluohjelmasääntöjen mukaisesti kaikki puolivälierät pelataan Jäähallilla, jotta jokainen välieriin etenevä joukkue pääsee pelaamaan samoissa olosuhteissa, kertoo kisojen pääsihteeri Ari Tammivaara.

– Kisojen isäntäjoukkueella on turnauksen aikana oikeuksia pelipaikan valinnassa, mikäli se vain muita sääntöjä kunnioittaen on mahdollista. Perjantain kohdalla meillä ei ollut Jäähalliin asiaa, mutta olemme todella tyytyväisiä siihen, että pääsemme tarjoamaan joukkueellemme ja suomalaisyleisölle vielä kaksi ottelua isolla areenalla, jatkaa Tammivaara.

Lauantaina ja sunnuntaina klo 16:15 Jäähallilla

Huolimatta perjantaisen Slovenia-ottelun lopputuloksesta, tulee Suomi pelaamaan lauantaina sekä sunnuntaina klo 16:15 alkavassa ottelussa. Lauantaina Suomen ottelun jälkeen ohjelmassa ovat kisojen välierät ja sunnuntaina mitalipelit.

– On melkoinen kattaus luvassa. Tätä tilaisuutta ei kannata jättää käyttämättä, hehkuttaa Tammivaara.

Sudenpentujen neljää ensimmäistä EM-kisaottelua seurasi Helsingin Jäähallin lehtereillä kaikkiaan 21 766 katsojaa keskiarvon ollessa 5 441,5 katsojaa / ottelu.

Lisätietoja: Virallinen kisasivusto

Lisätietoja: U20 EM-kisojen lipunmyynti

Päivitetty