Suomen 16-vuotiaiden poikien maajoukkue pelasi tänään Romaniaa vastaan

Suomen 16-vuotiaiden poikien maajoukkue eli MU16 -joukkue pelasi tänään 24.6. Romaniaa vastaan. Ottelu päättyi Suomen tappioon lukemiin 71–80.

Suomen MU16-joukkue pelasi tänään Romaniaa vastaan. Kuva: Olli Rinne

Suomen MU16-joukkue pelasi tänään Ploiestissa, Romaniassa. Ottelu Romaniaa vastaan päättyi Suomen tappioon lukemiin 71–80.

Joukkueen päävalmentaja Jyri Lohikoski oli tyytyväinen ottelun antiin.

– Ottelu oli sen arvoinen, että kannatti kuitenkin matkustaa Romaniaan pelaamaan. Kaveri oli urheilullisempi ja toimi meille erinomaisena harjoitusvastustustajana.

– Parannettavaa jatkoa ajatellen on erityisesti 1 vastaan 1 -tilanteissa, joita hävittiin liikaa. Viimeisessä erässä olimme 14 pistettä vastustajaa takana, mutta kirimme kovasti. Tällä kertaa oli muutaman pisteen heitosta kiinni, ettemme päässeet tasoihin, viimeiset heitot menivät harmillisesti ohi.

– Pelaajista esiin nousivat etenkin ensimmäiset maajoukkuepelinsä tässä ottelussa pelanneet Eero Oksala ja Kaspian Sirviö. Molemmat suoriutuivat hyvin ja he tulevat jatkossakin pelaamaan maajoukkueessa.

– Huomenna on revanssin paikka, kun pelaamme uudestaan Romaniaa vastaan, Lohikoski kiteyttää toiveikkaana.

Pisteitä keräsivät eniten seuraavat:

Valtter Varila 20
Santeri Manninen 15
Noah Santos 14

Päivitetty

Kategoriat

,