Suomen alle 16-vuotiaiden maajoukkueet jatkoivat PM‑kisoissa tasaisia pelejään

Suomen MU16- ja WU16-joukkueet jatkoivat PM-kisojen otteluitaan Viroa vastaan Kisakallion Susi Training Centerissä. Tytöt voittivat ottelunsa numeroin 68-48, ja pojat hävisivät 50-59.

WU16-tytöt pelasivat hienon ottelun Viroa vastaan. Kuva: Ville Vuorinen

Suomen alle 16-vuotiaat tytöt voittivat Viron PM-kisojen neljännessä pelissään 68-48. Suomi voitti toisen, kolmannen ja neljännen erän (22-17, 19-7, 14-7). Viro puolestaan vei ensimmäisen erän 13–17.

Päävalmentaja Juha‑Pekka Männistö kuvaili joukkueen startin olleen heikko.

– Ensimmäisellä puoliajalla emme olleet valmiita noudattamaan niitä joukkueen asioita, mistä olemme turnauksen aikana puhuneet. Otimme yhden askeleen taaksepäin siinä.

– Paransimme puoliajalle ja onnistuimme kasaamaan rivimme. Joukkueena teimme hyvää työtä. Sitä kautta myös yksittäiset pelaajat näyttävät paremmilta. Saimme pelistä parinkymmenen pisteen voiton.

– Tästä on hyvä jatkaa huomista Islanti-peliä kohti!

>Ottelutilasto

Suomen parhaat pisteiden tekijät:

Eva Tauriainen 16
Ida Riihijärvi 10

WU16-joukkueen seuraava peli on Islantia vastaan 6.7. klo 15.15.

Suomen 16-vuotiaat pojat hävisivät Virolle

Myös 16-vuotiaiden poikien maajoukkue eli MU16-joukkue pelasi Viroa vastaan. Tasaväkisen ottelun vei kuitenkin vierasjoukkue 50-59.

Päävalmentaja Jyri Lohikoski oli mietteliäs ottelun päätyttyä.

– Levypallopeliin, pallonkäsittelyyn ja viimeistelyihin jäi paljon parannettavaa. Näiden asioiden takia emme onnistuneet taistelemaan voitosta.

>Ottelutilasto

Suomen parhaat pisteiden tekijät:

Valtter Varila 12
Heikki Humpert     8

MU16-joukkueen seuraava peli on Islantia vastaan 6.7. klo 15.00.

Päivitetty

Kategoriat

, ,