Tyttöjen alle 18-vuotiaiden maajoukkue loisti EM-kisa-avauksessaan Sloveniaa vastaan

Tyttöjen alle 18-vuotiaiden eli WU18-maajoukkueen EM-kisat käynnistyivät tänään La Palmassa. Suomi aloitti turnauksen väkevällä voitolla 82-44 Sloveniaa vastaan.

WU18-joukkue aloitti EM-kisat tyylikkäällä voitolla.

Suomen alle 18-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue aloitti EM-kisapelinsä voitolla Sloveniaa vastaan 82-44.

Päävalmentaja Janne Hänninen kehui erityisesti Suomen aktiivista puolustuspeliä.

– Peli oli koko ajan hallussamme ja pelasimme hienosti joukkueena. Emme hätkähtäneet, vaikka alussa vastustaja pysyikin hyvin mukana.

– Pallopaine oli hyvää ja olimme koko ottelun ajan aktiivisempi osapuoli. Puhuimme joukkueelle siitä, että kentällä tekemämme työ riittää. Työmoraalimme kantaa meitä.

Valmennus oli onnistunut hyvin myös vastustajan scouttaamisessa.

– Meillä oli riittävästi tietoa siitä, miten vastustaja tulee pelaamaan. Siinä valmentajamme Tuomas Rahkonen, Cami Grönberg ja Pekka Salminen tekivät valtavan hienoa työtä. He valitsivat oleelliset asiat Slovenian pelaamisesta, joihin pääsimme iskemään. Pelaajat myös toteuttivat upeasti valmennuksen ohjeita.

– Yksilöistä nousi esiin Nicole Ogun, joka pelasi todella hienosti. Tiia Talonen tuli vaihdosta kentälle ja toi paljon energiaa joukkueellemme.

Suomen parhaat pisteiden tekijät:

 Nicole Ogun     21
Anna Gardziella 16
Jessi Nenonen 11

>Ottelutilasto

Joukkueen seuraava peli on Kreikkaa vastaan 6.7.

Päivitetty

Kategoriat

,