ToPolle 17-vuotiaiden poikien Suomen mestaruus jatkoaikajännärissä

17-vuotiaiden poikien Suomen mestaruus ratkesi tänään 350 katsojan edessä Malmin palloiluhallilla, Helsingissä, kun ToPo voitti loppuotteluiden kolmannessa ottelussa HNMKY:n jatkoajan jälkeen 70-76 (32-43, 66-66).

ToPo johti ottelua varsinaisella peliajalla jo parhaimmillaan 14 pistettä, mutta HNMKY kiri ottelun tasoihin päätösneljänneksellä ja kamppailu eteni bonusajalle. Jatkoajalla ToPo nousi keulille aikaisin ja onnistui pitämään johtoasemansa loppuun asti.

ToPon pistemiehiin lukeutuivat Christian Blomfelt (24/11), Ferenc Uotila (14/7), Patrik Taipale (12/5) ja Eino Urpola (11/8). HNMKY:n pistekaksikko oli Julius Ansamaa (17/11) ja Leo Guday (16/8).

Mestaruuden ToPo vei nimiinsä otteluvoitoin 1-2.

Ensimmäisessä loppuottelussa Töölön Kisahallissa oli 916 katsojaa. Toisessa ja kolmannessa Malmin palloiluhalli oli täydessä kapasiteetissa, kun katsojia oli paikalla 350 kappaletta.

> Ottelutilastot

Päivitetty