Ristola ja Saarelainen jatkavat Hongassa

Tapiolan Hongan naisten Korisliiga-joukkue on solminut kaksi jatkosopimusta. Emma Ristolan sopimus on kolmivuotinen, Saarelaisen sopimus puolestaan kattaa kaksi pelikautta.

Saarelainen tilastoi ensimmäisellä naisten Korisliiga -kaudellaan 4,3 pistettä ottelua kohden. Kuva: Ville Vuorinen

Molempien nuorten ensimmäiset kaudet aikuisten korkeimmalla sarjatasolla olivat vakuuttavat ja nousujohteiset. Niin Ristolan, kuin Saarelaisen pääsarja oli menneen kauden ajan naisten Korisliiga, mutta molempia nähtiin myös I-divisioonan sekä 19-vuotiaiden SM-sarjan otteluissa muutaman kerran. Nuoret ottivat vastuuta ja kantoivat sen kunnialla molemmissa päissä kenttää läpi kauden.

Päävalmentaja Niko Nyholmille naisten joukkueen kehitysprojektissa jatkumo on tärkeää, siksi näiden kahden jatkosopimukset tuottavat iloa ja luottoa tulevaan.

– Olen kyllä iloinen Emman ja Olivian sopimuksista. Tämä tuo nimenomaan sitä jatkuvuutta meidän ohjelmallle, jota tavoittelemmekin, päävalmentaja Niko Nyholm sanoo seuran tiedotteessa.

Emma Ristola tilastoi debyyttikaudellaan 3,5 pistettä ottelua kohden. Kuva: Ville Vuorinen
Emma Ristola tilastoi debyyttikaudellaan 3,5 pistettä ottelua kohden. Kuva: Ville Vuorinen

– Emma pelasi hienon tulokaskauden naisten korisliigatasolla. Hän tuo valtavasti energiaa ja taiteilua jokaisen tapahtumaan ja on yksi niistä pelaajista, joka nostaa omalla tekemisellään niin harjoituksen kuin ottelun tasoa. Innolla odotan millaisia kehitysaskeleita tulemme näkemään Emmalta tulevina vuosina,” Nyholm kuvailee.

– Hienoa, että Olivia valitsi Hongan myös seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Olivian kausi oli todella nousujohteinen. Hän pystyy urheilullisena pelaajana puolustamaan useita pelipaikkoja ja se yhdessä korintekotaidon kanssa tulee aiheuttamaan vastustajille haastavia tilanteita ensi kaudella.

Päivitetty