Tampereen Pyrinnölle 17-vuotiaiden poikien SM-mestaruus – tytöissä Honka tasoitti finaalisarjan

17-vuotiaiden poikien Suomen mestaruuden voitti Tampereen Pyrintö, joka voitti finaalisarjan toisen ottelun TuNMKY:ta vastaan Pyynikillä. 17-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan finaaleissa taas Tapiolan Honka tasoitti finaalisarjan EBT:tä vastaan 1-1:een.

Tampereen Pyrintö pääsi juhlimaan 17-vuotiaiden poikien Suomen mestaruutta. Kuva: Antti Harju.

Pyrintö oli suorastaan ylivoimainen finaalisarjan toisessa ottelussa, kun TuNMKY kaatui loppunumeroin 107-56 (50-28).

Pyrinnöltä peräti kuusi pelaajaa ylsi kaksinumeroisille pistelukemille: Aaron Montonen (23/7), Brunel Madzou (21/6/6 syöttöä/6 riistoa), Aapeli Nurminen (14/7), Emil Hirvonen (13/10), Emil Eskelinen (10/1) ja Eelis Männistö (10/1/8 syöttöä).

TuNMKY:n pistekaksikko oli Jaakko Heinonen (14/1) ja Viljami Arvonen (10/7).

> Ottelutilastot

Honka nousi pisteen voittoon EBT:tä vastaan

17-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan toisessa finaaliottelussa Tapiolan Honka nousi pisteen voittoon Espoo Basket Teamista 62-61 (30-36). Honka oli valtaosan ottelusta tappiolla, mutta nousi voittoon saakka kalkkiviivoilla.

Viimeisellä minuutilla ensin Ada Tyrni toi vapaaheitoillaan Hongan pisteen päähän, minkä jälkeen loppulukemat nosti Stella Jokela noin 40 sekuntia ennen loppusummeria.

Hongan pistekaksikko oli juuri Tyrni (11/9) ja Jokela (12/8/5 syöttöä). EBT:n pistekärki taas oli Erika Mace (16/4/4 syöttöä/7 riistoa).

Finaalisarja on nyt tasatilanteessa 1-1. Suomen mestaruuden ratkaiseva ottelu pelataan tiistaina 12.4. klo 19:00 Espoonlahden urheiluhallilla.

> Ottelutilastot