Tyttöjen ensimmäisessä finaaliottelussa Espoo Basket Team päihitti Tapiolan Hongan Espoonlahden urheiluhallissa loppunumeroin 52-37 (19-10). Vähäkorisessa ottelussa EBT nousi keulille jo aikaisin ja piti johtonsa loppuun saakka.
EBT:n tehotilastojen kärkinimi oli Nicole Ogun, jonka saldo oli 7 pistettä, 12 levypalloa, 4 syöttöä, 7 riistoa ja 3 torjuntaa. Hongalta taas 6 pistettä heittivät Nea Norhomaa ja Emilia Björklund.
EBT johtaa nyt finaalisarjaa 1-0.
Pyrintö vei poikien ensimmäisen finaaliottelun vieraissa
Nunnavuoressa taas TuNMKY joutui toteamaan 17-vuotiaiden poikien SM-finaalien ensimmäisessä ottelussa Tampereen Pyrinnön paremmakseen 66-78 (34-41). Pyrintö ohitti turkulaiset toisella neljänneksellä ja onnistui pitämään vastustajan takanaan, vaikka kotijoukkue pysyikin iskuetäisyydellä.
Pyrinnön pistekolmikon muodosti Brunel Madzou (22/12/5 syöttöä), Aaron Montonen (23/14) ja Emil Hirvonen (15/8). TuNMKY:n taas Viljami Arvonen (21/9/5 syöttöä), Ilya Karpin (12/17) ja Veeti Hytönen (10/6).
Pyrintö johtaa finaalisarjaa 1-0.
Pronssit Lahti Basketballille ja HNMKY:lle
17-vuotiaiden tyttöjen SM-pronssia pääsi tuulettamaan Lahti Basketball, joka päihitti Feeniks Basketin Lahti Energia Areenalla 72-64 (28-33). Feeniks pysyi pitkään rinnalle, mutta Lahti sai päätösneljänneksen puolen välin tienoilla repäistyä ratkaisevan eron.
Lahden pistekolmikko oli Violiina Niemistö (21/7), Tinja Taipale (14/8) ja Ida Andersin (13/2). Feeniksiltä taas korkeimman pistemäärän heitti Jenny Ojanen (19/1/6 riistoa).
17-vuotiaiden poikien SM-pronssia juhli Helsingin NMKY, joka voitti Herttoniemessä WB-Pantterit 56-64 (33-27). WaPa oli vielä johdossa päätösneljänneksen alkupuolella, mutta lopulta Namika vei päätösneljänneksen 12-21.
Namikan parhaimmistoa olivat Hugo Stepanoff (17/5), Rasmus Raekivi (14/8) ja Oskari Valajärvi (11/7/5 syöttöä). WB-Panttereiden korkeimman pistemäärän heitti Jayme Kontuniemi (16/4).
