Lotta Vehka-aho ja Peli-Karhut jatkosopimukseen

Täksi kaudeksi Peli-Karhuihin siirtynyt Lotta Vehka-aho on solminut vuoden mittaisen jatkosopimuksen kotkalaisseuran kanssa.

Lotta Vehka-aho jatkaa Peli-Karhujen paidassa kaudella 2022-23. Kuva: Ville Vuorinen

Vimpelin Vedon kasvatti on tällä kaudella tilastoinut 8 pistettä ja 2,8 levypalloa ottelua kohden. Kaikkiaan 21-vuotias Vehka-aho on pelannut jo 124 ottelua naisten Korisliigassa 6,4 pisteen keskiarvolla.

– Hyvät fiilikset ja odotan tulevaa innolla. Tänä vuonna olen tutustunut uuteen paikkaan ja koin hyväksi asiaksi jäädä tänne ensi kaudeksikin, Vehka-aho kommentoi seuran tiedotteessa.

– Tämä helpottaa joukkueen kokoamista, kun saadaan suht aikaisessa vaiheessa palasia kiinni. Valmentaessani Catzia yritimme saada Lottaa Lappeenrantaan ennen kuin hän siirtyi HBA:han. Tykkäsin jo Vimpelissä hänen pelityylistään, pelinlukutaidosta, nopeudesta ja aktiivisuudesta. Lotta on pelannut hyvän kauden, ja potentiaalia on varmasti paljon parempaankin, ensi kaudella joukkueen päävalmentajaksi saapuva Mika Haakana kommentoi.

Naisten Korisliigan lisäksi Vehka-aho on pelannut Yhdysvaltojen yliopistosarja NCAA:ssa. Kahden yliopistokauden aikana Vehka-aho pelasi 27 ottelua 11,8 pisteen ottelukohtaisella keskiarvolla Florida Atlanticin yliopistossa.

Vehka-aho on pelannut neljä naisten maaottelua sekä 66 nuorten maaottelua.

Päivitetty