HNMKY on 17-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestari!

17-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestari ratkesi tänään Espoonlahden urheiluhallilla, jossa HNMKY juhli kultaa voittamalla EBT:n kolmannessa finaaliottelussa 51-56 (23-26).

HNMKY on 17-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestari 2026. Kuva: Säde Hartonen / Espoo Basket Team.

300 katsojaa oli saapunut Espooseen seuraamaan, kun pitkälle kolmatta jaksoa asti johtoasema ailahteli puolelta toiselle, mutta kumpikaan ei saanut toiseensa yli viiden pisteen eroa.

Kolmannen jakson loppupuolella HNMKY sai kuitenkin repäistyä eron hetkellisesti kuuteen, minkä jälkeen EBT pysyi loppusummeriin asti takana. Päätösjaksolla helsinkiläisten johto venyi jo 11 pisteeseen. EBT sai kirittyä viiteen pisteeseen viimeisellä minuutilla.

Suomen mestareiden tehokolmikko oli Vanessa Weckström (10/11/7 riistoa/3 torjuntaa), Ese Peter (12/10/4 riistoa/5 torjuntaa) ja Veera Vartia (4/13). EBT:n pistekärki oli Kenisha Omoriotiomwan (13/6/7 riistoa).

> Ottelutilastot

Päivitetty